• Anonym (Ledsen)

Förstörde min tjej

För att göra en lång historia så kort som möjligt så har jag och min tjej förlovat oss. Vi gjorde det för lite mer än ett halvår år sen nu. Men efter nyår så började hon ändra sig. Helt plötsligt skulle vi inte flytta in tillsammans längre vi träffas nån gång i veckan för att göra nåtthon har inte på sig sin ring och man kan knappt ta på henne. Vi har inte sex mer än en gång i månaden. 

Allt detta har gnagt på mig under denna period och nu det sista vet jag att hon blev sjuk och jag försökte verkligen hålla skenet uppe. Men idag så var jag nere jag var ledsen. Vi skulle ses och gå ut och grilla. Hon såg på mig att jag var ledsen och tvingade mig att berätta så jag gjorde det. Jag berättade att jag inte vet vad hon vill längre. Att det inte käns som att hon älskar mig. Hon svara att hon varit sjuk och jag sa att min känsla fanns där redan innan. Jag började gråta och sa att jag älskar henne jättemycket och att jag då var rädd att hon börja tappa känslor för mig. Att hon inte längre kanske vill gifta sig med mig. 

Det knäckte henne jag såg tårar i hennes ögon hon vände sig om i soffan la sig under en filt och gömde sig. Somnade kort efterråt och jag kan inte ta på henne prata med henne hon är helt knäckt. 

Vad ska jag göra? Har jag förstört allt? Hon är okontaktbar men levande hon svarar i alla fall inte mig. Förutom när jag tar på henne och väcker henne lite eller så och hon säger skarpt att jag inte får ta på henne.

• Svar på tråden Förstörde min tjej
  • Dr Nail
    felicityporter skrev 2025-04-05 23:46:03 följande:
    Herregud, tror du verkligen själv på den bullshiten?
    /Kvinna
    Men är det sant eller ej? 
  • Anonym (())
    Dr Nail skrev 2025-04-06 01:28:44 följande:
    Kanske sådär. Det beror lite på orsaken bakom snyftandet. 
  • Anonym (Öööh)
    Kvinnor är precis som män individer så det kanske finns dom som gör det eller gör det i vissa specifika situationer.  Min kille gråter inte jätteofta men när han gör det känner jag bara en enorm ömhet och kärlek till honom och är ledsen för att han mår så pass dåligt. Det gör ont i mig men äcklas inte det minsta. Om man äcklas låter det som att man inte älskar honom för den han är och kanske tycker att det han gråter för är töntigt eller liknande.
  • felicityporter
    Självklart är det inte sant, jesus fuck, vad tror du?!
  • Anonym (Fy)

Japp tjejen har en allvarlig sjukdom. Hur vågar hon inte orka med en vuxen bebis.

Han har ju nu suttit i bajsblöja hur länge som helst! Kanske har hon bröstcancer stage 4  men det är ju inget stackars stackars lille pojken kan ju dö om han måste kissa på egen hand!

• Anonym (hmm)
    Anonym (Fy) skrev 2025-04-06 04:56:41 följande:

Japp tjejen har en allvarlig sjukdom. Hur vågar hon inte orka med en vuxen bebis.

Han har ju nu suttit i bajsblöja hur länge som helst! Kanske har hon bröstcancer stage 4  men det är ju inget stackars stackars lille pojken kan ju dö om han måste kissa på egen hand!

Såhär står det i ts.

Flickvännen HAR varit sjuk. Alltså inte ÄR sjuk.

Sedan står det även att det redan kändes fel redan INNAN hon blev sjuk.

Så den som håller på med bajsblöja är isåfall du.
  • Anonym (Märkligt)

Har hon en allvarlig sjukdom ts, eller rör det sig om depression/ångest?
    Om det är det sistnämnda så kan depression gjort att hon känns känslokall.
    Jag är kvinna, men vet ingen sjukdom som skulle göra att jag inte vill att min man ska ta på mig under flera månader. Jag menar röra vid mig, inte ha sex!

Du måste ju kunna prata med henne, vare sig hon tycker det är kul eller inte. Om hon är riktigt sjuk borde hon berätta det för dig och förklara varför hon inte vill att du ska ta på henne. Jag pratar med min sambo om jag inte mår bra så att jag tex inte vill ha sex, men närhet vill jag oftast ha ändå ( om jag inte är magsjuk). 

Jag tror inte sjukdom är orsak om hon inte velat att du ska ta på henne under så lång tid. Möjligen om hon har en väldigt allvarlig sjukdom och därför inte orkar/vill något. Hon måste ju ändå kunna prata med dig inte stänga dig helt ute.

Jättekonstigt att inte ens kunna diskutera efter du tagit upp det. Bara vara melankolisk och gråta. Det viktigaste är att hon kan ta en diskussion om vad hon faktiskt vill, för så där kommer ni ingen vart. Det är inte du som förstört din kvinna, det är hon som stängt dig ute.

Jag tycker det Tecum sa låter mest rimligt, att du sade sanningen hon inte vågat säga. Att hon vill avsluta men varit feg. Jag hoppas däremot att jag har fel.

• Dr Nail
    felicityporter skrev 2025-04-06 03:45:04 följande:
    Självklart är det inte sant, jesus fuck, vad tror du?!
    JAG vet inte jag kan inget om sånt. Därför frågar dig.
  • Dr Nail

Vad tror ni andra då? Äcklas kvinnor av att se sina män böla i soffan eller är det acceptabelt?

• Anonym (Malin)
    Dr Nail skrev 2025-04-06 13:33:37 följande:

Vad tror ni andra då? Äcklas kvinnor av att se sina män böla i soffan eller är det acceptabelt?

Tyvärr har kvinnor svårt att ta att ens man visar sig svag, om det händer ofta. Om han "bölar" eller inte har mindre betydelse, men vi har en biologisk drift att känna oss trygga med mannen. Vi vill att han ska vara stark, men begriper rent förnuftsmässigt att det är för mycket begärt att alltid vara sån. Men vår reptilhjärna säger något annat. 
  • Anonym (a)
    felicityporter skrev 2025-04-05 23:46:03 följande:
    Herregud, tror du verkligen själv på den bullshiten?
    /Kvinna
    Det verkar vara en vanlig stereotyp som just män vill sprida. Snacka om att sparka sig själv i foten.
  • Anonym (Jag vet en som är så)
    Dr Nail skrev 2025-04-05 16:58:25 följande:

Jag läste nånstans att kvinnor äcklas in på djupet när deras män gråter. Tappar all respekt

Jag skulle säga att det beror lite på varför mannen gråter.

Om det är för att deras farsa just dött

eller

för att favoritlaget fått stryk med 2-1 i helgen varpå de lipar och vägrar göra saker med barnen och i hushållet en helhelg.
Svar på tråden Förstörde min tjej