Inte för er med klena nerver: Vad är det äckligaste ni gjort?
Jag och några kompisar hade en gång i tiden spellokal i ett förrådsutrymme i källaren i ett hus där min styvfar hade sin firma. Det var sommar, och vi skulle upp och repa.
Det regnade något fruktansvärt den dagen, riktiga skyfall så att vägarna förvandlades till rena floder.
När vi kom upp till huset där vi hade spellokalen, och skulle gå ner i källaren, upptäckte vi att det stod ungefär 3-4 dm högt vatten över hela golvet, och det stank!!
Det var en brunaktig sörja, varav det flöt omkring lätt identifierbara bruna klumpar med tillhörande toalettpapper.
Tydligen (fick vi förklarat av vaktbolaget som kom dit senare) så hade skyfallet orsakat baktryck i avloppen, så att avloppsvatten hade forsat upp ur toaletter och dylikt!!! *urk*
Vi blev ju panikslagna, och tänkte på våra instrument som fanns litet längre in, i ett annat rum.
Min styvsyster tog det modiga beslutet att vada i denna sörja av människospillning in i det rum vi förvarade instrumenten för att rädda det som räddas kunde.
Vi andra höll givetvis på att kräkas vid blotta tanken. Sagt och gjort, hon tog av sig strumpor och skor, kavlade upp byxbenen och påbörjade sin vanskliga vandring.
Hon lyckades faktiskt rädda det mesta av våra instrument, och hon är numera utsedd till hjälte!