• Limas

en ny tråd för oss som fått missfall

Hej tjejer, vet hur ni känner er. Fick Mf idag igen, hade MF i maj också, båda i V 5. Känns så fruktansvärt tråkigt. man börjar tappa hoppet. Kram på er!

• Limas

busmor: Tack, man behöver lite stöd nu. Stor Kram

• Limas

Hej tjejer! Jag mår inte heller så bra just nu, ska få träffa en kurator på onsdag. Har sådan fruktansvärd ångest, känns som om allt är mitt fel. Varför kan jag inte behålla ett barn längre än till v5. Vet att många har varit med om mycket värre. Men jag måste komma förbi den här känslan för att inte oroa mig för mycket nästa gång jag blir gravid. Hoppas ni andra mår bra!

• Limas

Styrkekram till dig jam. Vi får alla stötta varandra.

• Limas

Hej tjejer! Jag är RH-negativ och har fått veta att detta kan vara orsaken till att jag och min sambo får missfall, han är RH-positiv. Är det någon som har erfarenhet av detta?

• Limas

jam: hörde det av en sjuksköterska, hon arbetar visserligen inte på någon kvinnoklinik eller gyn så jag kollade upp det på nätet, se nedan. Men ringde barnmorskan som sa att det var bara i vissa fall detta kunde vara orsaken. Om vi får ett tredje missfall ska vi få en utredning. Isåfall lär dem väl kolla upp detta.

http://www.9manader.nu/gravid/gravid/gkomplikat/rh

• Limas

Boogiegirl: Styrkekram till dig. Vet hur det känns. Vi får trösta varandra.

• Limas

Styrkekram till alla här. Jag hoppas att vi snart får ett STORT plus och att det ska stanna kvar i magen i 9 månader. Kram på er!

• Limas

Janken: förstår precis hur du känner. När jag blev gravid igen i juli så blev jag bara orolig kunde inte glädjas alls åt att jag var gravid. När jag sen fick mf i augusti så kände jag mig bara tom. Trots det så har jag använt ÄL-test och prickat in de dagar då jag har äl denna gång. Jag måste ju våga fortsätta och man måste nog våga hoppas. Men oron finns här.

• Limas

sassa85: Nej inte jag. Hade ÄL i tisdags och vi har gosat som bara den. Har BIM runt den 6 september, får se då om det lyckades. Hoppas hoppas..

• Limas

Hej tjejer. Testade med cb imorse och fick minus, känns så oerhört tråkigt. Kompisarna runt omkring mig lyckas så lätt, idag känns allt verkligen tråkigt. Ska till kvinnokliniken idag kl. 13. Läkaren ska kolla min livmoder efter missfallen och även kolla att allt står rätt till sedan jag hade cellförändringar. Känns lite nervöst. Hoppas allt är bra för er! Känner att jag behöver skriva av mig lite. Stor Kram Lina

• Limas

Nu har jag kommit tillbaka. Allt såg ok ut. Ett litet ärr sedan cellförändringarna men det såg också ok ut. Enligt läkaren såg han att jag inte skulle ha mens nu utan den är lite försenad, han kunde se det på någon "vägg" som ska vara 15 mm när man ska ha mens, min var bara 4mm. Dem är verkligen duktiga läkarna

• Limas

Stor kram till er alla tjejer på denna tråd.

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall