• Ebbelina

en ny tråd för oss som fått missfall

Hej på er! Jag är helt ny här på Familjeliv och det här var den tråd jag genast var tvungen att gå in på. I fredags konstaterades att jag hade en ofostrig graviditet, jag var då i v. 11.
    Tomheten är enorm och jag undrar om ALLA utom jag är beredda att försöka bli gravida igen genast? Tycker det verkar så när jag läser era inlägg. Själv känner jag att jag ALDRIG vill vara med om detta igen!!
    Kram på er.

• Ebbelina

Hej Vittel och tack för svaret! Jag gick in på osynligabarn-sidan och läste om ofostrig graviditet. Tyvärr känner jag igen reaktionerna, det verkar som om många tycker att jag bara ska strunta i det här för jag kan ju inte gå omkring o sörja ett barn som aldrig funnits. Men i min och makens hjärtan har det i över 1,5 månad FUNNITS ett barn! Det här är på inget sätt en mindre förlust än om vi fått ett "vanligt" missfall. Väldigt ledsen blir man över sådana kommentarer :(
    Zebra71: Visst är det otroligt att man ena dagen är gravid och lycklig och nästa olycklig och tom utan barn och den framtid man hunnit börja planera och se fram emot :S

• Ebbelina

Lägger väl till mig också då.

Zebra71 mf v 9 (8+2)
    Viran75 mf v 9 (8+4)
    sassa85 mf v 9 (8+5)
    jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
    small talk MA v.11
    Janken mf v.9
    Ina 67 mf v 13
    Ebbelina, MA v 11 (10+5)

• Ebbelina

Förresten angående skrapning/tabletter. Läkaren ville att jag själv skulle välja vilket jag "ville ha". Det var ett helt omöjligt beslut två minuter efter att jag fått veta att jag mist mitt barn tyckte jag! Jag hade ingen aning om hur någondera funkade, har aldrig haft ett missfall och det här är ju inga saker man normalt diskuterar med sina väninnor heller så ingen har berättat för mig t.ex. hur skrapning går till.
    Läkaren tyckte iaf att vi skulle testa med tabletter först "för det är alltid bra om man kan spara kroppen en operation" sa han.
    Nu verkar det som tabletterna funkat (låg förresten inne hela söndagen på samma avldening som nyfödda bebisar, mindre kul :S) men vi får väl se vid efterkontrollen sen om allt verkligen är borta.
    Hur som helst tyckte jag inte det var jobbigt med tabletterna, bara som starkare mensvärk och på något vis var det för mig en slags terapi att se att jag blödde ut det...kanske konstigt.
    Hjälp vad långt det här blev, känns som jag har ett outtömligt behov att skriva av mig idag :(

• Ebbelina

Bm kollade hb på mig igår tisdag, två dagar efter att jag fått de sista tabletterna (blödde mycket på söndag). Jag hade 119 och hon tyckte det var helt ok, det tyckte jag också eftersom jag normalt ligger kring 120-125.

• Ebbelina

73Moon!
    Jo, jag blev sjukskriven på direkten, en vecka. Läkaren frågade inte ens om jag ville eller det behövdes, det var helt självklart.

• Ebbelina

Barney05: Vad otroligt tråkigt att det inte såg så bra ut på vul :( Men hoppet finns ju fortfarande, så ge inte upp!!
    Skickar en STOR kram, tyvärr har jag ingen aning om stegringen och om den kan ha något samband med missfall.

• Ebbelina

73Moon, när fick du tabletterna och vad är det för tabletter, Cytotec? För mig smällde det direkt när jag fick dem, bara en timme senare började jag blöda rejält. Tog det lång tid efter ditt förra ma eller fick du inga tabletter då?
    Usch, beklagar verkligen att du måste gå igenom det här eländet ännu en gång :(

• Ebbelina

Jag mådde inte speciellt dåligt, fick lite starkare mensvärk men inte ens något som krävde värkmedicin. Jag var kvar på sjukhuset 6 timmar, så länge ville de hålla koll på mig.

• Ebbelina

Ska väl tillägga att jag iofs inte alls hade så mycket kvar att blöda ut när jag fick Cytotec. Två dagar innan hade jag fått en annan tablett som jag inte kommer ihåg namnet på (Met..nånting?) och då hade jag så pass ont att jag var tvungen att ta 3 Panodil på några timmar. Men sammantaget var alltihop ändå betydligt mer smärtfritt än jag trott.

Svar på tråden en ny tråd för oss som fått missfall