Förresten angående skrapning/tabletter. Läkaren ville att jag själv skulle välja vilket jag "ville ha". Det var ett helt omöjligt beslut två minuter efter att jag fått veta att jag mist mitt barn tyckte jag! Jag hade ingen aning om hur någondera funkade, har aldrig haft ett missfall och det här är ju inga saker man normalt diskuterar med sina väninnor heller så ingen har berättat för mig t.ex. hur skrapning går till.
Läkaren tyckte iaf att vi skulle testa med tabletter först "för det är alltid bra om man kan spara kroppen en operation" sa han.
Nu verkar det som tabletterna funkat (låg förresten inne hela söndagen på samma avldening som nyfödda bebisar, mindre kul :S) men vi får väl se vid efterkontrollen sen om allt verkligen är borta.
Hur som helst tyckte jag inte det var jobbigt med tabletterna, bara som starkare mensvärk och på något vis var det för mig en slags terapi att se att jag blödde ut det...kanske konstigt.
Hjälp vad långt det här blev, känns som jag har ett outtömligt behov att skriva av mig idag :(