en ny tråd för oss som fått missfall
Hej, hur många av er har fått flera MA på raken??
Håller på att få mitt andra nu.
Hej, hur många av er har fått flera MA på raken??
Håller på att få mitt andra nu.
Ni som använt tabbletter har ni blivet sjukskrinva?? jag kommer att få rimis för detta v37 om det inte kommer ut av sig själv innan dess..
Tack Ebbelina, jag hoppas att det löser sig själv innan vecka 37, men än har jag inga kännigar..
Lakaren jag pratade med nämnde inget om sjukskriving bara att jag skulle kontakte henne för remis till kvinnokliniken..
Jag blev inte sjukskriven förra året heller då jag fått MA, då två timmar innan jag träffade henne..samma läkare båda gångerna..
Ebbelina, jag har inte fått tabletterna än utan ville avvakta en vecka då min man är på resande fot.. så jag kommer ringa om en remis i nästa vecka..
Läkaren jag pratade med sa inget.. (samma läkare som förra året)
Föra året hade jag ringt dem 3 ggr och sagt att jag blöde utan att de reagerade.. tillslut fick jag prata med en tjtj som reagerade och gav mig en läkartid.. samma morgon kom allt ut i toaletten.. hade inte haft ont eller något och blödde inget med den dagen.. läkaren konstaterade att allt var borta och så fick jag åka hem..
Väl dagen därpå kom själva smärtan.. jag visste då bara att jag skulle blöda några dagar. Jag visste inte hur ont eller hur mycket.
Nu är jag ju väl medveten om vad som skall hända och jag har börjat få molnande värk.. och har nu börjat blöda lite så jag kanske klarar mig utan tabletter.. min läkare nämnde heller inget om återbesök om det skulle hända hemma..
Detta MA händer exakt (nästan) på dagen sedan förra som var 7 sept.. berhöver jag säga hur bra det känns
En sak till, förra året känndes det som jag hade samandragningar ... mycket värre än mensvärk.. barnet hade troligen dött i v 7 då oxå men MA i ca v11 (v7 denna gången oxå men är i v10 nu)
De kom med jämna mellan rum så att jag hann hämta andan så att jag är lite orolig för det denna gången.. det var ingen trevlig dag.. när man inte vet vad som händer.. ärligt talat trodde jag att jag skulle förblöda..
så här fast utan mellan slag
: - ) =
: - ( =
: - o =
; - ) =
8 - ) =
det finns säkert fler än dessa oxå
Massa Kramar till (tom) och alla er anndra oxå som behöver gå igenom detta..
själv går jag fortfarande och väntar på att det skall börja.. jag vet ju om att det blir så.. så frågan är när...
Kram Jam, det kan ta ett tag efter missfall att bli gravid för vissa går det snabbt för vissa tar det ett år...
Din klasskompis vet inte vad hon pratar om.. har hon ite varit där så är det svårt att förstå... vet hon att du varit med barn??
nej man skall aldrig ge upp förän "krösa" kommer på besök..
Det tog lång tid för mig att bli gravid igen oxå.. ca 1 år så jag förstår vad du menar.. det finns inget rättvist i detta alls..
Funderar på att försöka kräva en utredning.. vet att man måste ha 3 missfall men jag tycker det räker med 2 det tar ju hårt på oss ändå varje gång..
*suck*.. jag kommer inte behöva till läkaren och få piller för att få ut barnet.. det håller på nu och jag har sååå ont i ryggen , känner inget i magen denna gången.. det mesta är borta men det är väl resterna som gör ont nu.. jobbade igår men är hemma idag och i morgon.. tabletter hjälper inte mig mot det onda just nu...
ja just nu känns det sådär, men jag vet ju att det går över..
Ja jag har en bra chef så det är skönt.. Men jag måste väl på någon efter kontroll så all e borta sedan antar jag? min BM sa inget om detta?
Och hur lång tid tar det innan man får första mensen? jag kommer faktiskt inte ihåg detta från förra året. Jag var mycket mer skadad i själen då än denna gången...
tack för svaret Ebbelina, jag ringer BM i morgon..
Det underlättar med bra chefer
Hej, nu e jag lite besviken på BM, jag ringde för att höra om efter kontroll men det gör det inte.. minskar mina blödningar och jag inte har ont säger de att allt skall vara okej.
Jag frågade oxå om utredning men inte det heller:( inte förrän jag sa att efter förra missfaller fått problem med ÄL då kunde hon ge mig en tid i slutet på oktober.. och har jag blivet gravid innan så kunde jag höra av mig.. fast det tror jag ju knappast..
varför är det så svårt för dem att förstå att vi vill ha ett barn och slippa gå igenom detta gång efter gång :(
Kram till sIg
Hej, jag går oxå och väntar på min mens efter MA trodde att det skulle kommit denna veckan då jag fick MA den 4/9.. den 18/9 gjorde jag ett spontatn ÄL-test och det gav posetivit resultat?!
fattade inte riktigt det själv.. och jag räknade på dagar och då borde jag fått mens denna veckan men inte.. viss jag har gjort ett gravid test oxå min det visade minus:(
håller tummarna för all er här inne, kram
Hej, jag mensen har kommit en vecka senare än väntat.. det innbär ju att jag inte haft ÄL- som testet sa.. så nu är det bara att se framåt. den 25 den månaden skall jag till gyn och prata just om oregelbunden och utebliven Äl. jag hoppas ju förstås på lite hjälp i någon form.. men vi får väl se.
kram all
Hej. var hos gyn i går allt såg bra ut sa hon så de tog massa prover för att se om jag kan börja med pergo.. jag har ju lite oregelbunden ÄL.. vi får väl se vad proverna visaroch hur fort jag får svaren.
Lycka till alla