en ny tråd för oss som fått missfall
Ändrade lite Kul att du tyckte om det sassa!
sassa85 mf v 8
jam MF 3/8, v9 (8+0), BIM 1-4/9
Ändrade lite Kul att du tyckte om det sassa!
sassa85 mf v 8
sassa85 mf v 9 (8+5)
Nu blev jag plötsligt petig
sassa85 mf v 9 (8+5)
small talk MA v.11
Jag skrapades inte och det är jag glad för skönt att slippa!
Jag har läst att de flesta missfall sker i antingen vecka 7 eller 9-11 för då tar moderkakan över och det är visst kritiskt. Fast jag tror att min bebis dog tidigare och kom ut i vecka 9
frkannelie: menar du hcg? Mitt var på 1598 samma dag som missfallet och en vecka senare var det 145
Då måste ju jag få fråga vad hb är för nåt? Ingen har sagt nåt om det till mig...
ok, jag blödde inte så mycket så det borde inte va nån fara. Ska be min husläkare kolla det nästa gång han kollar TSH etc
Janken:
MF är missfall där kroppen stöter ut fostret själv.
MA är Missed Abortion, där fostret dör, men inte stöts ut av kroppen. det kan upptäckas på ett vul då man ser att barnet är dött.
Hoppas du förstår
Idag är det min deppdag 4 veckor sen missfallet och jag min idiot testar! Har egentligen inte BIM förrän på måndag men jag ville veta bara för att vi ska bort ikväll... Det blev - såklart .
Dessutom så frågar en av mina nördklasskompisar som faktiskt oxå ska bli socionom hur det går med bebisen. Hon menar såklart c-uppsatsen och jag bara HATAR att hon kallar den för bebis *grrrr*. Särskilt idag och när hon pratar med mig. Hon är 32 och vill inte ha barn. "Va bra" sa jag "För din tid håller på att gå ut" (bara för att retas lite, varpå hon börjar babbla om att hon kan få barn tills hon är 45 och jag menar att det är inte så säkert. Hon stirrar förvånat på mig och undrar verkligen vad jag menar. Hur DUM får man bli!!!
73moon: mm, för oss tog det 14 månader att bli gravida denna gången, så jag hoppades att det skulle finnas lite rättvisa och lite tur... men inte för oss
Nej, min klasskompis visste inte att jag vart gravid... och det är klart att hon inte fattar...
Small Talk: tack
och tack 73moon för kramen!
Ingen mens har kommit än och jag trodde jag hade BIm senast idag. Vi får se hur det går...
sassa: försökte ni på en gång efter MF? Jag tror min mens är på ingång men jag är skitlessen. Ville ju va gravid på en gång!!
delfin: vi har redan försökt innan första mensen. Vi får väl se om den kommer nu som den ska. Borde ha kommit igår, men då fick jag bara lite bruna flytningar. Får väl tänka så att det gör inget om den kommer, då kan vi försöka igen. Är bara så less på att försöka. Har hållt på sen april 2005.
Kram och lycka till denna månaden
Lycka till Limas! förstår att det är jobbigt att inte bli gravid. jag är så less på att inte bli det!!!
Min mens kom nu Dumma DUMMA mens Så det blir vul innan helgen och pergostart på lördag... *urk*
Hej Sassa och er andra!
Jag har inte vart in på FL nu på några dar. Det är skönt med ett break ibland Jag väntar på ÄL och hoppas att pergon inte gör mig överstimulerad så vi inte kan försöka denna månaden... På måndag ska jag på vul, så då kan ni hålla tummarna!
Kram kram