VinTiff skrev 2006-08-21 17:20:39 följande:
Jag tycker synd om ungar som bor i centrala s-holm, men dom vet inget annat så om man har samvete till det så går det nog
bra.Själv bor jag i Strängnäs i ett radhus med både fram och baksida och mina barn springer ut och in hela tiden medans jag kan kan ta mitt morgonkaffe under parasollet på altan och kolla på dom när dom leker i lekparken precis utanför dörren. Dom kan oxå springa runt till ett dussin olika kompisar precis när dom vill..Därför väljer jag att bo i hus i en mindre stad där dom inte dör av avgaser och bilar som är överallt.'Jag blir nyfiken hur gör ni har ni koppel på dom på gatorna jag tänkte på tex en ett åring som vill traska runt överallt..
Jag är född och uppvuxen inne i centrala Stockholm och mig hade det då aldrig varit ett dugg synd om iallafall. Vadå samvete? Jag förstår inte vad du menar där? Jag har aldrig försakats något alls för att ha bott i stan, fick jag tag på en lgh i centrala sthlm skulle jag flytta in där omgående, utan det minsta dåkliga samvetet för Julia. Nu bor jag utanför Sthlm, i Rönninge och här har vi alla grönområden ect du talar om så jag vet skillnaden att bo i stan och mer på landet.
För övrigt finns det något som heter parker i stan också, Tantolunden, Reimersholme, Långholmen, Rolambshovsparken, Humlegården....ect. Och vanliga lekparker finns i vart och varannat kvarter, iaf på Södermalm där jag växte upp.
Jag dog inte när jag bodde i stan och tor int edagens ungar gör det heller, och jag har haft sele på mindotter när vi traskat runt i stan. Gick hur bra som helst!