• ankkan79

alla ni som är kring ruvardag 7

Tänkte det vore kul att höra hur ni andra mår. Själv är man på ruvardag 7 idag och väntan känns lång.
    Hade imorse molvärk i magen och man blir ju så orolig att det ska vara mensen som är på väg. Kändes som att allt hopp rann ur en då man vaknade med molvärk. Igår började det ila och kännas i brösten också.
    Vore kul att höra lite om hur ni andra mår som också är kring ruvardag 7

• Svar på tråden alla ni som är kring ruvardag 7
  • Leva

Hej!
    Ruvardag 8 här. Svårt att säga något om eventuella symptom, eftersom jag inte vet vad som är hormonbiverkningar eller bara inbillning. Känner av magen, om jag säger så. Ibland molvärk, ibland bara att det liksom spänner kring livmoder/äggstockarna. Det värker lite i brösten också, men de är inte ömma att ta på så jag vet inte vad jag ska tro... Troligtvis är det i tidigaste laget att känna av en eventuell graviditet. Lite lätt illamående har jag också kännt sedan i går, men inte hela tiden. Men jag brukar kunna bli illamående före mens också.

Kram och lycka till!

Leva

• Leva

Glömde säga: det finns en annan tråd: "Vi som ruvar", där vi är fler i samma sits. Kolla gärna in där!

Leva

• Leva

Förlåt! Såg just att du redan är med där...

• Maggen

Ruvardag 6 här - Aningens svullna bröst och molvärk i magen. Men som sagt vad är biverkningar och vad är inbillning? Eller är det gravsymtom? Håller på att bryta ihop. Inge roligt att ruva, jag vill va gravid!!!

Lycka till!!

• ankkan79

Att det skulle vara så här jobbigt att ruva det trodde jag inte. Har ju läst om dom som säger att ruvningen är det värsta under hela ivf behandlingen, och jag håller helt klart med dom.
    Tycker att om man ska få biverkningar av ägglossningssprutan så ska man få det från dag ett och inte så här mitt i, man blir ju jätte förvirrad ju.

Lycka till du med maggen

• women

Hej!
    Är idag på ruvardag 7. Det känns att mensen kommer när som helst.
    Hade kraftigt ont i magen på dag 5, mindre molvärk nu, brösten ömmar inte lika mycket som tidigare.
    kram

• mads80

Hej!
    Ruvar dag 6 FET=0. Jag är mycket öm och svullen i brösten. Lite svullen om magen och mensvärkar till och ifrån, har haft sen flera dagar tillbaka. TRÖTT och lite illamående ibland. De här symtomen kan lika gärna betyda att mensen är på gång, ska ha den på måndag eller tisdag nästa vecka. Jag vill testa nu, men det är ju ingen idé för att det är ju för TIDIGT!
    SUCK!!!!

• 0707

Hej! En till på ruvardag 7 här. Tycker att det är lika jobbigt som alla andra verkar det som. Mensvärk till och från, trött, brösten svullna och ömma (fast det har de varit sedan ägglossningssprutan) dessutom jättesvårt att koncentrera mig! Ena minuten tänker jag positiva tankar, tänk om.... Nästa minut blir jag arg för att jag tillåter mig själv att tänka så, och försöker tona ner hoppet lite, förmodligen av ren självinstinkt. Fast jag antar att hur man än tänker, blir man lika ledsen ändå när mensen kommer. Kram till alla ruvare!

• ankkan79

0707: tänker precis som du ena stunde tror man jaaa kanske det kan gå vägen och i nästa sekund är man jätte negativ och tänker varför skulle just jag ha sådan tur att det skulle funka.
    OJ OjJ OJ vad detta är jobbigt. Kan inte bara dagarna gå som man kan få testa. Just nu lever man ju inte normalt.

• women

Hej!

-ankkan79, är inte du på ruvardag 6 idag? Har för mig att du är en dag efter mig.ET dagen =0.

Vi är många med nerverna på helspänn just nu!!

• ankkan79

Women: Du har så rätt, jag har räknat et dagen som dag ett. Visste inte riktigt vad som var rätt. Men nu vill jag inte ändra då måste jag ju stå stilla en dag och ucsh vad hemskt det skulle vara. Vill ju inte vara på dag 7 imorgon oxå, dagarna går ju så sakta.

• HoppetKärleken

Är på ruvardag 7 idag och jag till skillnad från er andra känner absolut ingenting nångstans!!! Har skrivit denna raden i flera inlägg men jag är så frustrerad känns som alla andra har molvärk, illamående, ömma bröst och alla grav tecken som man kan tänka sig jag är så avundsjuk vill också känna nått så man får lite hopp i alla fall!!!

Lycka till allihopa om vi inte blivit tokiga innan det är dags!

• women

Ruvardag 8 idag!
    Har gett upp! Hade kraftig mensvärk igår när jag gick o la mig, fortsatte nu på morgonen också. Svullnaden i magen är kvar o stora ( lite) ömma bröst, märker även på dom att mensen kommer smygandes.Började ju sist på dag 11 med de brunaktiga blödandet som sen övergick till kraftig mens.
    kram

• barnlangtanivf
    Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram
Svar på tråden alla ni som är kring ruvardag 7