• Anonym

hur kan man tjäna extra pengar ?????

jaha ännu en månad där vi ej har pengar till mat så att vi vuxna kan äta oss mätta
    Så har vi de månad efter månad.
    Enda gången vi blir mätta är när vi äter borta där kan amn äta sig en mätt och de är en dröm.
    Vi är en stor familj 2 vuxna och 4 barn.
    Jag dricker alltid vatten gubben tar ett glas mjölk om dagen.
    Barnen blir alltid mätta de är de viktiga men jag vill också vara mätt ibland.
    Varför har vi ej mer pengar.
    inte be oss dra in på några utgifter har dragit in på allt vi kan.
    bredband vill vi ha eftersom jag för fulla livet söker jobb men att få ett jobb när du har 4 barn är inte lätt
    Gubben ska snart börja jobba extra och då blir de ju lite mer pengar.
    kanske barnen kan få nån fin julklapp i år.

Min fråga är hur kan an tjäna extra pengar hemmifrån.
    Jag säljer på tradera och på blocket.
    Där blir ju lite pengar men inte alltid man har något man kan sälja heller
    Måste ju ah lite möbler kvar i hemmet.
    Vi har tom sålt vår säng så nu sover jag och gubben på soffan.
    Snälla ge mig råd jag orkar ej ha de så här

• Svar på tråden hur kan man tjäna extra pengar ?????
  • Anonym

Kanske du kan börja med homepartyn!? Lingon o blåbär, me & I, Dunnis är barnklädes märken som har homepartyn och söker säljare hela tiden. Även Party lite (ljus) & Aloevera (forever living produkts) har homepartyn och söker säljare....

Jag tror iofs inte att man blir rik på det men en liten peng kan man nog dra in om man jobbar lite för det...

• Anonym

Går barnen på skola o dagis el? För om du har dagen hemma kan du ju ta sånna små jobb som att va dagismatte till en hund el så....ja jag vet att det inte e nått speciellt o drar inte för mycket pengar heller MEN det blir iaf så ni kan äta er mätta!
    Jag brukar fläta hår eller rita portätt när jag behöver extra pengar. Men jag kan båda två.......har inte du någon "skill" som du kan erbjuda?
    Förstår att det är jobbigt men det är bara fortsätta söka o kämpa tills livet blir bättre. Inget annat att göra.....

Keep struggling

• missteddy

du kanske skulle bli kontakt person till en tjej/kille i din ålder

• Anonym

Ring äldreförvaltningen i din kommun och hör om du kan hoppa in som timanställd. Kan leda till nåt mer i framtiden.

• Anonym

Har funderat på detta med homeförsäljning mne de tar mycket tid och ofta måste man köpa ett startpkt och de har ej jag råd med som ni förstår

Hur blir man kontaktperson och vad gör man då?

3 av barnen går på skola/dagis minstingen är hemma med mig han är bara 8 månader gammal.

• Anonym (fattig)

låter ju som ni ligger under normen eller?

ja tradera är guld värt men som du säger, man måste ju ha ngt att sälja oxå.
    städjobb? annonsera ut ev hundvakt, barnpassning, städning, krattning m.m

• missteddy

om man ska vara homeförsäljare för me and i så måste man köpa en startpaket med kläder för ca 4000kr. att bli kontakt person ringer du din komuns handekapomsog och säger att du vill prata med de som har had om kontakt personer. du skriver upp dej på en lista och när de har hittat en som skulle passa dej så får du träffa denna så mycket du vill vanligast är en gång i veckan du pengar för varje tillfälle minns inte hur mycket det var.

• Anonym

Titta på annonsen som ligger här under själva tråden.

• Anonym

Börja städa svart, finns massor av ställen man kan sätta ut en annons på. Vår tjej kommer och städar en dag i veckan i 6 timmar och får 500 kr för det - kan du avvara de timmarna så är det ett ypperligt "extrajobb".

• Anonym

Lån är väll ändå ingen utväg?
    Då drar man ju på sig ännu mera skulder....
    dummaste jag har hört... ge någon råd att ta lån när dom har dåligt med pengar!!!!!!!!!!!

Svar på tråden hur kan man tjäna extra pengar ?????