• Anonym

hur kan man tjäna extra pengar ?????

jaha ännu en månad där vi ej har pengar till mat så att vi vuxna kan äta oss mätta
    Så har vi de månad efter månad.
    Enda gången vi blir mätta är när vi äter borta där kan amn äta sig en mätt och de är en dröm.
    Vi är en stor familj 2 vuxna och 4 barn.
    Jag dricker alltid vatten gubben tar ett glas mjölk om dagen.
    Barnen blir alltid mätta de är de viktiga men jag vill också vara mätt ibland.
    Varför har vi ej mer pengar.
    inte be oss dra in på några utgifter har dragit in på allt vi kan.
    bredband vill vi ha eftersom jag för fulla livet söker jobb men att få ett jobb när du har 4 barn är inte lätt
    Gubben ska snart börja jobba extra och då blir de ju lite mer pengar.
    kanske barnen kan få nån fin julklapp i år.

Min fråga är hur kan an tjäna extra pengar hemmifrån.
    Jag säljer på tradera och på blocket.
    Där blir ju lite pengar men inte alltid man har något man kan sälja heller
    Måste ju ah lite möbler kvar i hemmet.
    Vi har tom sålt vår säng så nu sover jag och gubben på soffan.
    Snälla ge mig råd jag orkar ej ha de så här

• Svar på tråden hur kan man tjäna extra pengar ?????
  • Anonym

Dom menade nog annonsen som säger "tjäna pengar hemifrån..." Inte den om att ta lån!

• MrsNelson

oriflame kostar bara 50 kr att börja med tror jag....visserligen inte gratis. telefonförsäljningsjobb är det något du har funderat på? kolla www.momenta.se dom flesta som söker där får iallafall(om det är likadant fortfarande)göra en testvecka och om den går bra får man göra en provmånad, med betalt!

• mellepelle

Sök jobb som helgextra på nån affär! OB och då kan ju din man vara hemma med ungarna! oftast ganska bra tider. 6-timmars pass...
    Lycka till! Hoppas det löser sig snart!

• Anonym

Givetvis menade jag annonsen om att arbeta hemifrån! Varför ska man anta att det är det mest negativa av 2 alternativ Grrr.

Om ni har så dåligt med mat att ni inte blir mätta måste ni ha extremt dålig ekonomi och borde då rimligtvis vara berättigade till någon form av hjälp från socialen tills ni kommit på fötter.

• Anonym

"Hur blir man kontaktperson och vad gör man då?"

Kontaktperson kan man bli genom komunen, jag tror det är via soc man går men det är bara att ringa till komunens växel så kan de lotsa dig vidare. Som kontakperson så är man ett socialt stöd för en person genom att t.ex. gå med honom/henne och fika eller på olika aktiviteter eller kort och gott bara umgås.

• Anonym

vi har rätt till sov men nix jag vill tjäna mina egna pengar så länge jag ej ligger inför döden så fpår dem ej hjälpa.
    vet att detta är dumt och varför jag är så vet jag ej men bidrag är inget för mig.

jah sökre jobbi alla affärer som finns runt omkring, men där fullt två ställe ska höra av sig har dem sagt när där ledigt ett tredje ställe ska jag ringa igen nu den 9é okt så man kan ju hoppas på att nån snart är ledigt till mig

• MissWhiskey
    Anonym skrev 2006-09-28 16:58:29 följande:
    vi har rätt till sov men nix jag vill tjäna mina egna pengar så länge jag ej ligger inför döden så fpår dem ej hjälpa.vet att detta är dumt och varför jag är så vet jag ej men bidrag är inget för mig.jah sökre jobbi alla affärer som finns runt omkring, men där fullt två ställe ska höra av sig har dem sagt när där ledigt ett tredje ställe ska jag ringa igen nu den 9é okt så man kan ju hoppas på att nån snart är ledigt till mig
    Om ni har rätt till soc, snälla nån ta det då. Så ni får mat på bordet. Kan ej tänka mig att soc tycker detta är skälig levnadsstandard för en familj på 6.
    Mamma till Casper
  • Anonym

kommer ej att ta soc så länge jag vet att mian barn har mat och kläder de är de som är viktigt för mig hade dem ej haft de så hade jga självklart gjort de.

• Anonym (??)

Det är ju just eftersom du har barn du ska ta emot Socbidrag!!!

Vore du själv kvittar det väl....

• Elis är min kärlek

Kan du inte börja städa hemma hos någon rik människa??

• Jasaxm

Du kan göra enkäter, jag använder mig av SveaPanelen, får in några extra kronor i veckan iallafall och pengarna betalas snabbt ut via swish. 

om du testar så använd gärna min kod: 5HXCB https://sveapanelen.se/r/5HXCB

• Anonym (Dåså...)
    Anonym skrev 2006-09-28 16:58:29 följande:

vi har rätt till sov men nix jag vill tjäna mina egna pengar så länge jag ej ligger inför döden så fpår dem ej hjälpa.
    vet att detta är dumt och varför jag är så vet jag ej men bidrag är inget för mig.

jah sökre jobbi alla affärer som finns runt omkring, men där fullt två ställe ska höra av sig har dem sagt när där ledigt ett tredje ställe ska jag ringa igen nu den 9é okt så man kan ju hoppas på att nån snart är ledigt till mig

Skyll dig själv... Gå hungrig du.

Men de pengarna du vägrar söka, förvägrar du dina barn... De kunde fått haft lite trygghet om du bara tog tag i problemet och löste det....
  • Anonym (Jag)

Vad äter ni för mat? Kanske kan få till mer mättande mat för billigare pris?
    Baka eget bröd, gör soppor med potatis och linser, ugnspannkaka, makaronilåda. 

Svar på tråden hur kan man tjäna extra pengar ?????