• S Sofia

Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?

Nu har jag läst igenom hela tråden och jag känner sååå väl igen mig! Vi har en son på 2,5 år som har sömnproblem!
    Han har lätt att somna på kvällen, men det är på natten han vaknar och inte kan sova. Vi har varit vakna HELA nätter, halva nätter, vakna i omgångar mm.

Vi har provat theralin och melatonin, inget av dem fungerade!
    Nu varvar vi mellan Stesolid och Nitrazepam. Det fungerar bra, vi kör den ena tills han blir van med den och då byter till den andra. Och håller på så här!

Det är jätte jobbigt att inte få sova, för oss är nattmedicinen ett måste.
    Man måste ju fungera som människa på dagarna också!

• S Sofia

Är de det värsta?? Är det värsta inte att en pojke ligger o gråter HELA natten??

• S Sofia

Aha, då förstår jag!
    Hade du haft ett barn med sömnsvårigheter så hade du nog haft en annan åsikt!

Man gör nästan vad som helst för att få ge sitt barn ett par timmar sömn!
    Inklusive ge dessa piller! Och eftersom de är utskrivna av läkare så är de inte såå farliga!

• S Sofia

Katjamarina

Om en läkare rekomenderar och skriver ut vissa läkemedel så litar jag på henne att hon ger honom ett godkänt läkemedel!
    Följer man ordinationen och inte mixtrar själv så är det under kontroll!

Och självklart så underskattar jag inte medicinerna!!! Det vore ju idiotiskt att inte kolla vad för mediciner och biverkningar som det ger!

Vi ger inte dessa preparat för vi tycker det är kul, utan för att vi inte har något val om vi alla ska få lite sömn. 
    Och tack, för oss har det löst sig med sömnen!

• S Sofia

Tack Bitsy!

Kunde inte formulerat det bättre själv! Tack

• S Sofia

Hej, vi ger Lergigan till sonen. Han får sådan biverkningar av den hela dagen efter, han är helt uppspelt och sprattig i kroppen och kan inte slappna av. Plus att han inte sover på den!

Men alla mediciner fungerar inte på alla!

Hoppas att ni har fått sova lite grann!! 
    //Sofia

Svar på tråden Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?