Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?
Fenomena83 - har inte läst igenom hela tråden, men jag har ett tips att ge. Vi har bekanta som har en dotter som har samma sömnmönster som er son och dom provade verkligen allt. Dom gick till en läkare och fick då frågan om dom gav henne mjölk att dricka (eller annat laktosrik föda) under kvällstimmarna. Dom svarade att - ja hon fick mjölk till middagen och mjölk till kvällsfikat. Läkaren gav dom rådet att sluta helt med mjölken och se om det blev bättre med sömnen. Mycker riktigt - när dom slutade med mjölken så sov dottern mycket bättre.
Jag tycker själv att det låter helt otroligt... men föräldrarna var helt frälsta över detta och säger att det blev en enorm skillnad. Tydligen så är vissa barn mer känsliga för mjölksocker och reagerar med insomningsproblem och sömnstörningar i olika grader.
Så detta är mitt tips, men ni kanske redan har testat det också. Tycker att det är lite sorgligt att ni måste söva ert barn med kemisk hjälp... Men jag fårstår att det är jobbigt att inte få sova. Själv fick vi underbar hjälp av Anna Wahlgren och den metoden rekommenderar jag varmt.
lycka till!