• Venus

Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?

Ja, det är tufft att ha barn som inte sover ordentligt.
    Jag var ett sådant barn och min mamma var väldigt tacksam över att hon bodde hemma när jag föddes.
    Det var aldrig några mediciner inblandade för min del, men jag antar att diverse sov-metoder testades utan större resultat.

Jag sov max 6 timmar per dygn som liten, 4-5 utav dessa på natten och sedan någon stund på dagen.
    Min nattsömn var alltid "störd". Jag vaknade o var pigg mitt i natten för att en stund senare kunna somna om igen.

Detta har fortsatt hela mitt liv.
    Nu är jag 25, har 2 barn och sover ungefär 5-6 timmar per dygn.
    Jag har mina vakenperioder och de stör inte mig, jag vaknar "utvilad" på morgonen.

Min son som är 2½ har oxå vakenperioder varje natt, de är färre nu än när han var mindre och de verkar ha stabiliserat sig och är mer "konstanta".
    Tyvärr stämmer de fortfarande inte överrens med mina så de nätter han sover hos mig får inte jag så mycket sömn
    Hade inte min son haft större somnbehov än mig så hade jag nog gått under när han var bebis.

Det är synd om föräldrar som aldrig får sova, det är den värsta tortyren man kan bli utsatt för. Man blir galen till slut.
    O barnen som lider av att inte kunna komma till ro o sova eller som inte kan sova pga ex nattskräck måste få hjälp på något sätt.
    Att hitta det sätt som bryter dåliga vanor på är svårt, jag hoppas verkligen att ni hittat det nu och att det hela löser sig.

Lycka till!

Svar på tråden Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?