• Har

Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!

Hej tjejer!
    Jag vet att om man testar för tidigt kan ägglossningssprutan ge plus på stickan, men sist jag gjorde ett färskförsök (och tog ovitrelle) så gjorde jag ett gravtest ruvardag 4 för att se om ovitrellen fortfarande fanns kvar i kroppen. Då, fick jag negativt ruvardag 4 och ruvardag 10 fick jag blödning och negativt gravtest på testdagen.

När jag gjorde FET i ostimulerad cykel testade jag positivt ruvardag 10. (Vår dotter)

Nu när jag har gjort ett färskförsök har jag testat positivt ruvardag 6.

Nu är jag jätteförvirrad, jag fattar inte vad som flög i mig, sist jag blev gravid fick jag sådan yrsel ruvardag 5, men den här gången har jag haft yrsel ända sedan ÄP.

Jag vet att jag måste vänta till testdatum för att veta säkert, men nu när jag har varit så dum och tjuvtestat och dessutom fått positivt, så kan jag inte sluta spekulera vad det innebär...

Om ovitrellen hade gått ur min kropp ruvardag 4 förra gången, ska jag lita på att den har försvunnit lika snabbt denna gång?

Är det möjligt att ett gravtest visar positivt bara 6 dygn efter ET? Är dessa tester så känsliga?

• Svar på tråden Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!
  • Har

Tack!
    Kan inte sova nu! Är så spänd!

• Maria 2

GRATTIS !!! har verkligen följt dig och hoppats !!!!

• Turnit

GRATTIS GRATTIS

Vad härligt. Håller tummarna att det stannar kvar hos dig. Kramar om!!!
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Spraydag 11.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Lever i väntan

Åååå vad underbart för dig, grattis grattis!!!!

• bamsefan

Jättegrattis och lycka till med stor mage till våren.

• Har

Tack tjejer! Jag har ännu inte fattat det!
    Jag ska göra ett nytt test imorgon för att få ännu en bekräftelse. Så svårt att få in det i hjärnan!

• Västkusttjejen

Grattis! =) Men förbered dig för säkerhets skull på att det Kan bli ett minus. Man bör aldrig testa inan 14-20 dagar pga att alla hormoner man kan ha kvar i kroppen efter all behandling.

• Har

Jag är gravid i alla högsta grad!
    Gjorde ett CB-test på testdagen och det visade ett starkt plus efter fem sekunder!!!

Här kommer ett råd: Testa aldrig med RFSU-test! Ett jättedåligt test, man blev bara förvirrad, alla andra tester visade plus förutom RFSU:s.

• Lever i väntan

Då är vi två, testade idag på dag 11 och fick ett starkt pluss!
    Testade även dag 6 men det var då minus....vliket innebär att dag 6 hade sprutan gått ur mig så nu MÅSTE det var positivt.....
    kan knappt sitta still, vill bara rusa hem från jobbet.!!!!

• momtotwins

Jättegrattis till er båda!! Så kul med solskenshistorier som får oss andra att hålla hoppet uppe!! :)

• Har

Tack allihopa och grattis Lever i väntan.

• barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast och där poddar finns.  Nytt avsnitt kommer varje torsdag och vi blir hemskt glada om ni lyssnar och kommer med feedback! Kram

Svar på tråden Testat positivt ruvardag 6!!!!! HJÄLP!!!