Inlägg från: Lovable |Visa alla inlägg
  • Lovable
    NEJ!

Tycker inte heller det är riktigt samma med t.ex. skinnskor o. dyl. då det är en "produkt" som ändå annars kastas (då vi redan äter kötet av djuret, t.ex. nötkreatur och gris)... Visst skulle det kanske vara bättre om vi alla blev vegetarianer(?..är inte 100 näe dte gäller den frågan...tycker däremot vi borde äta mindre kött och behandla djuren betydligt bättre!...men det var OT)...men nu äter vi kött och då kan vi lika gärna använda skinnet också.

Men att avla djur, eller fånga dem och döda dem i det syfte att ta deras päls det tycker jag är vidrigt inhumant!!
    VARFÖR?!?
  • Lovable
    81a skrev 2006-11-12 21:05:14 följande:
    Jag tycker att det är lika inhumant att äta köttet som att bära päls. Det är min åsikt!
    OT:
    Visst är dte kanske det...(har själv varit veg i flera år, men kunde inte vara det längre pga av så låga järnvärden bl.a.)
    Vet inte om jag tycker det är inhumant i sig att äta kött (det är ju faktiskt väldigt naturligt) Det jag tycker är inhumant är sättet vi behndlar djuren på!  Överallt i naturen äter vi varandra...är egentligen grymt men så är det...men jag tycker att vi människro har en skyldighet att behandla djuren väl och med respekt...speciellt med tanke på att vi har totalt tagit över deras jord!
  • Lovable
    Asil1 skrev 2006-11-12 21:38:56 följande:
    Djuret är ju redan dött så det gör ju varken från eller till om du tar på dig jackan eller inte.
    Men varför dog den från första början? Det är ju inte direkt så att dem hittade en "roadkill" och gjorde en päls av den?
Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?