Är det OK att ha päls på sig?
det är inte försvarbart, att någon tycker det är okej har jag svårt för att tro, då har de inte sett hur pälsindustrin ser ut.
det är inte försvarbart, att någon tycker det är okej har jag svårt för att tro, då har de inte sett hur pälsindustrin ser ut.
81a
Man måste tänka på att den "pälsen" har suttit på en annan levande som dödats för den råkar ha en snygg päls. Hur kan man tycka det är okej?
Päls hör hemma hos djuren, hade det varit meningen att vi skulle bära päls hade vi fötts med det.
Det är inget fel att vara fåfäng men ingen annan ska bli lidande pga mode.
Jag tycker inte att man ska behöva sitta här och förklara, alla borde förstå en sån här sak.
Päls är jättevackert på den rätta ägaren, men bara MAKABERT på folk.
Som vanligt så finns det vissa som inte förstår utan ser det som ett plagg som man har rätt att använda. Och inte ser hur det går till. Så det är lika bra att sluta diskutera.
Tycker du att det är okej att någon annan får tvingas till en död pga att du ska svansa omkring med pälsen?!
Har inte djur rätt till att finnas till i vår värld?
De är inga maskiner utan känslor, de känner. Bara för att de inte är som oss så betyder det inte att deras liv är betydelselösa.
Alltså jag har inget mer att säga här!
Det är tragiskt!
81a--- okej skämt åsido du hade hellre blivit päls än mat...du har nog inte sett hur det brukar gå till när de flår djur allt från minkar till hundar. Har man sett det så skämtar man inte om det!
ja jag är vegetarian och använder inte skinn!
har svårt för att se sambandet med att älska djur och använda päls! Så tycker jag! Sen kanske du tycker att du är världens djurvän, varsågod!
81a
Men att MEDVETET använda päls när man vet vilket oerhört lidande djuren utsätts för, det ansvaret kan man lägga på den enskilda personen. Måste alla sluta använda päls för att du ska förstå och sluta eller?
Ser jag en ung tjej med riktig päls, tänker jag direkt: ytlig, oempatisk och korkad.
81a- Men det blir ju ingen ändring sålänge folk köper det! Slutar folk köpa pälsar så finns det ingen marknad för det längre.
Lill lisa - genom att köpa päls så bidrar man till att industrin fortsätter.
annki72- jag bara är nyfiken på hur "bra" de blev behandlade?!
Varför Dun??? det finns jättevarma täcken och kuddar utan dun!