• 81a

Är det OK att ha päls på sig?

Nej skulle nån kasta färg på min jacka skulle de få se på ett och annat

• 81a
    Lobu skrev 2006-11-12 19:35:20 följande:
    81a Men att MEDVETET använda päls när man vet vilket oerhört lidande djuren utsätts för, det ansvaret kan man lägga på den enskilda personen. Måste alla sluta använda päls för att du ska förstå och sluta eller?
    Självklart kan jag förstå men det är inte tillräckligt övertygande för att få mig att sluta använda min päls.  Som jag sa tidigare så är jag inte mkt för bilåkande istället ur miljösynpunkt.
  • 81a
    Nallemajatjejen skrev 2006-11-12 19:38:14 följande:
    81a skrev 2006-11-12 19:21:53 följande: TS:Jag kan intyga att det inte händer någonting! Jag har gått med min jacka vid ett flertal ggr utan en höjd blick. Jag tycker att du ska testa Med gott samvete. Nallemajatjejen plast och syntetskor förstör miljön. jag har aldrig förespråkat det heller!!!Själv föredrar jag skinnskor. Att bli mamma är livets största gåva! www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.p...
    Nej jag vet Jag tycker bara att många har en förmåga att glömma det.
  • 81a
    Lobu skrev 2006-11-12 19:38:59 följande:
    81a- Men det blir ju ingen ändring sålänge folk köper det! Slutar folk köpa pälsar så finns det ingen marknad för det längre.
    Det är likt förbannat politikerna du ska vända dig till och inte den enskilda människan. Att tänka om en ung tjej som bär päls att hon är korkad är bara slöseri på energi då industrin är dem som tjänar på folks fåfänga.
  • 81a
    ressiwresseB skrev 2006-11-12 19:49:56 följande:
    Nej nej nej och åter nej. Vidrigt. Visst skrev någon någonting om att päls bärs av vackra djur och fula människor??Instämmer helt.
    Jag känner många vackra människor som bär päls och fula som inte gör det- hade det vart så lätt att mäta en människas inre hade vi levt i en enkel värld
  • 81a

Jag är ganska komplex och mångfacetterad oallafall- hoppas att ni också är det.

• 81a

det står även pälsdetaljer och klädesplagg. Det gäller såklart inte bara päls. Utan allt annat som snygga skinnväskor, mockaskor etc

• 81a

Vi säger att Britt är galen i skinnskor och skinnväskor och köper  en ny exklusiv skinnväska och ett par nya skinnstövlar varje månad. Anna däremot är inte så fåfängd men har en gång i sitt liv investerat i en snygg pälsjacka.

Ändå anses Anna som den onde på stan trots att Britt har bidragit till mer lidande.

• 81a

Jag tycker att det är lika inhumant att äta köttet som att bära päls. Det är min åsikt!

• 81a

Till skillnad ifrån djuren har människan mer utvecklad hjärna och känslor. Med detta följer ett ansvar och val. Vi kan inte jämföra oss med djur som äter varandra och låter den starke överleva.

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?