-
Jag mailar dig.sannispannisen skrev 2006-11-12 22:49:06 följande:vad ska du ha för den?min killes syrra är jättesmal och vill ha en ny jacka..hon gillar hugokläder...
-
Jag vet inte om man får sälja i trådar? Jag har sett det förut att det har hänt. Jag kan anmäla inläggen eller så skriver vi bara "över" dem...
-
Men samtidigt sponsrar man liite genom att gå med en snygg pälsjacka även om den är begagnad Man blir liksom en förebild för andra modeoffer. Men, men jag tycker personligen att det finns värre saker än att köpa en pälsjacka. Tex, att äta hela lass med kött per år eller att unna sig en ny skinnväska varje månad
-
Du menar att du inte överlever utan kött? eller vad menade du?Cheri skrev 2006-11-13 00:31:44 följande:81a skrev 2006-11-13 00:29:16 följande: Men samtidigt sponsrar man liite genom att gå med en snygg pälsjacka även om den är begagnad Man blir liksom en förebild för andra modeoffer. Men, men jag tycker personligen att det finns värre saker än att köpa en pälsjacka. Tex, att äta hela lass med kött per år eller att unna sig en ny skinnväska varje månad Är det inte viss skillnad på att döda för att leva och att döda för nöjes skull?
-
Jag skulle aldrig sätta på mig en pälsjacka till vardags men till fest brukar jag göra. Jag skulle aldrig heller köpa en ny jacka årligen. Den första jackan jag hade som jag och den jag äger nu köpte jag och tänkte ha livet ut om jag behåller figuren. Kollar man runt tycker jag att var och varanan person går med äkta päls
-
Hehe.. Jag börjar bli lite trött och skriver lite osammanhängande Det finns djur som dödar för nöje skull faktiskt utan avsikt att äta. Inte så att det använder likdelarna till kläder men för nöjes skull
-
Men självklart försvarar det inte människans sätt att handla. Eftersom våra hjärnor och känslor är mer utvecklade än djuren så har vi ett val att handla på ett bra sätt. Vi behöver inte ta exempel från naturen och jämföra oss med djuren. Då börjarvi närma oss en naturalistisk livsåskådning som kan leda oss till fördärvet
-
Ja tex och aporsannispannisen skrev 2006-11-13 00:54:41 följande:katter t. ex va?
-
Den äldre naturalistiska livsåskådningen inte denmoderna varianten
-
Jag tycker personligen att det är fel ATT djuret dödas, inte bara enbart HUR. Och många har fått om bakfoten att djuret bara plågas då det gäller pälsjackor. Jag tror snarare att många människor dövar sitt dåliga samvete genom att peka ut en sak som käns lite lättare att avstå ifrån.