• 81a

Är det OK att ha päls på sig?

Många retar sig på just pälsjackan då det ÄR en statuspryl sedan generationer.

• 81a

Går jag ut och festar slänger jag hellre på mig en päls än en ful dunjacka. Ego kanske, men jag har iallafall varken en skinnsoffa eller skinväska och en massa skinndetaljer på kläder. Dessutom äter jag lite kött.

• 81a

Pamela Andersson övertygar mig  inte att avstå från päls. Fram med bättre förebilder isåfall.

• 81a
    82an skrev 2006-11-13 14:46:28 följande:
    Jag kommer nog att använda mi kappa vid speciella tillfällen  Kollade upp vad det är för slags päls och själva kappan är persian??som jag inte har en aning om vad det är och sen är dte en stor krage i mink Kanske inte den snällaste av pälsar men ohh så mjuk Hade ingen aning om att dte var "dåligt" att ha dunjacka. Skulle inte vilja vara utan den i vinter iaf... vecka 33
    Ja jag tycker verkligen at du kan ha den. Nu är skadan redan skedd och du har den Jag tänker fortsätta bära min. Vad skulle alternativet vara? Att sälja den? Slänga den? Båda alternativen käns korkat.
  • 81a
    HelenB skrev 2006-11-13 15:03:25 följande:
    81aDet finns andra saker än pälsar och dunjackor Det finns eleganta jackor..kappor osv.. Sen att det är en statusgrej..det är rätt gammaldags tänk.. Umgås i "såna" kretsar och ingen har päls.. Det är inte ens speciellt inne, det var evigheter sen folk (under 50) sprang runt i päls. Men jag tycker du ska fortsätta pälsa på dig om du tycker det är skönt och kul, det är ju upp till dig.
    Självklart vet jag att det finns annat än dun och pälsjacka. Jag har skaffat en brun kappa med skärp i midjan iförrgår från Karen Miller, och äger massa jackor i olika variationer och modeller. Jag vet ganska mkt om mode och går du på NK ser du en hel del pälsjackor fån bland annat HugoBoss och liknande... Vet inte vad du tänker på när du hör ordet pälsjacka..Somsagt, att påstå att jag kan lite om mode biter inte på mig då mode är ett av mina stora intressen!
  • 81a

Här har jag på mig mockaskärp och mockastövlar. Skulle jag slänga på mig min kappa skulle jag anses "oskyldig". Skulle jag slänga på mig päls skulle jag vara en riktig idiot enligt vissa.

Har jag inte redan syndat med mina stövlar och skärp?

• 81a
    rajtantajtan skrev 2006-11-13 15:57:26 följande:
    Joo, du har syndat! Så sluta även med mockaskärp & mockastövlar är du snäll!
    Men då är de flesta syndare.
  • 81a
    rajtantajtan skrev 2006-11-13 15:57:26 följande:
    Joo, du har syndat! Så sluta även med mockaskärp & mockastövlar är du snäll!
    Såg att du ÄLSKAR indien. Där offrar man än idag till guden Kali Där snackar vi om att döda djur totalt i onödan.
  • 81a

Nej jag ville inte komma någonstans. Jag ville upplysa alla som inte vet det om den saken

• 81a

Lika lite skuld som du känner, känner jag genom att du kallar mig syndare

• 81a

Det är ok

Jag har svårt at känna skuld för att jag har på mig ett mocka skärp och mockastövlar.. Och äter kött ibland Det måste jag erkänna. Som jag har sagt kan man aldrig ägga skulden på den enskilda människan, det är rätt korkat. Det måste ske på politisk nivå.
    Det kommer aldrig ske någon förändring annars

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?