Inlägg från: Iggy 82a |Visa alla inlägg
  • Iggy 82a

Pappa grupp i Eskilstuna del 2

Hejsan Coenraads, alltid trevligt med nya i tråden.

Jag är inte heller så sport intresserad, fast motorsport gillar jag men det räknas kanske inte på samma sätt.
    Musik gillar jag massor, har lirat sax i en massa år, mycket Jazz och senast var i ett Soul band där vi körde riktig gammal soul tex Aretha Franklin, James Brown mm.
    Hårdrock är dock det jag lyssnar mest på, mycket modernt och melodiskt som Angra, Pagans Mind och Kamelot, men mina gudar i läder och nitar är Judas Priest.
    Jag försöker också lira på mina gitarrer med blandad framgång.

Själv så tycker jag att flygsnacket är skoj men jag förstår om det kan avskräcka från att skriva här så det vore skoj att blanda in andra ämnen, alla gillar vi olika saker och vi är ju bara några stycken som snackar flyg, vore skoj med lite musik- och sportsnack så alla får det dom vill ha.

Öla och Bowla låter skoj, en rolig sport där man slipper springa ihjäl sig!:)

• Iggy 82a

24/3 passar mig bra.
    31/3 är jag kanske uppe i Bjursås med svärfar och åker skidor.
    Dom kör väll inte seriespel på kvällen? eller hade du tänkt att vi skulle bowla på dagen?
    Kan hända att jag är upptagen på eftermiddagen.(Kalas)

Vet någon om det spelas sjysst musik någonstans på helgkvällar, McBeth körde ju en massa förut när jag höll igång och spelade.

• Iggy 82a

Wedde: Jasså så du är en gammal rocker! Skräpguror kan vara riktigt bra om man har tur, min en a gura som är av så kallad skräpmodell (Strata kopia) har jag gjort om med ett eget plektrum skydd i aluminium där jag flyttat ihop mickarna så dom sitter vid stallet nästan som en 3 mickad humbucker, sen lödde jag om i mick switchen så jag kan slå på alla tre på en gång, tyckte att det blev lite fläskigare ljud. Sen så har Jag en J&D Brothers som jag gjort en egen kropp till som är lite spretig i designen. Jag kör gurorna på en V-amp2 som emulerar en massa olika förstärkare, effekter mm.
    Sen har jag en Cry Baby wahwah men den lirar inte riktigt ihop med V-ampen men det funkar.

NiklasG: Det lät som en våldsam resa med vågor och och nedfallande dykare. 5 grader i vattnet, brrrr.

• Iggy 82a

Swartling: Jobbar du på fuji? Jag jobbade där för ca: 2,5 år sedan på merca linen, efter att jag varit uppsagd från mitt jobb över sommaren, jag hann bara jobba 2,5 vecka på fuji innan mitt gamla jobb ringde efter mig. Var du på merca linen då, tycker nästan att jag känner igen dig därifrån eller så var det någon som var väldigt lik dig.

Wedde: Problemet jag har med min "strata" är att den stämmer ur sig när jag kör med svajen, har funderat på att bygga om den så den blir lite som min andra gura som har Peavey stall (floyd rose kopia) och fastspännings skruvar för strängarna uppe vid grovstämmskruvarna. Jag kanske borde koncentrera mig på att bli bättre på att spela istället för att bara bygga om hela tiden.

• Iggy 82a

Jompabompa: det är ingen riktig "strata", bara en kopia så den har alltid varit så. Det är med största sannolikhet stämmisarna som är av dålig kvalitet och har alltid varit glappa.
    Stallet tror jag är av vintage modell. halsen är det inget större fel på, den är nästan rak. Vad kan det vara för fel på ett stall som kan ställa till det?
    På min andra gura är stämmisarna också glappa men på den så spänner man fast strängarna. Jag tänkte kanske göra en liknande fastspänning på "Stratan" om det bara är stämmisarna som är felet.
    Visst är det så att när man kör med svajen så brukar man lossa lite på fjädrarna på baksidan så stallet blir "flytande" på samma sätt som ett floyd rose.
    Var det dig jag såg i rondellen vid bilia idag?

• Iggy 82a

Skrothandlarn: min ena svåger har en nissan 200sx 1,8turbo och på den har han bla satt en avgaskam på insugs sidan för att få in mera sås. kanske funkar på en micra också utifall du slänger in en turbo.

• Iggy 82a

Såg en micra på filargatan i vilsta industriområde som hade snygga stänklappar och extraljus. RALLY.

Borde väll gå att konvertera till turbo, enda kruxet är väll om spridarna inte räcker till så motorn får för lite sås.

• Iggy 82a

trimma mmmmmmm..... Tänk om jag hade en 2,0L BDA i rallytrim med 270hk i min ford så det gick lika fort som det låter!

• Iggy 82a

Jompabompa: Vilken alldeles för rolig sida, massor med godis. När jag kollar på Graphtech prylarna så syns det tydligt vilken skillnad det är på dom, ser ut som någon teflon beläggning eller liknande. Det verkar ändå som att det enda raka är att skaffa sig ett Floyd Rose till "Stratan" också om jag vill svaja med den. Den låter ändå jädrans bra när jag kör alla tre mickarna på samma gång med full dist, man vill ju köpa en massa radiostyrt också men ett floyd skulle vara värt mest så jag får se vad det kan bli.
    Jag har ju cnc fräs på jobbet så jag kan fixa dit ett stränglås/översadel med bra precision.

NiklasG: Tråkigt att du är sjuk, hoppas du är frisk till lördagens air to head combat.

• Iggy 82a

NiklasG: otur för dig det var ju flera veckor sen du var med.

Får se om jag orkar modda något innan jag slocknar, Theodore har börjat att vakna om nätterna så lite trött är man, men idag så åt han mera gröt än vanligt så då kanske han kan sova hela natten.
    Han slog personligt rekord i att äta hela gröt portionen på ca: 5 min med argsinta skrik när nästa sked inte var framme när han tuggat ur munnen.
    Polarn Jonas skulle kanske runda av vingarna på sitt plan för att få lite ww1 look och se om det funkar.

Flygandet är jag med på men på kvällen så ska vi fira frugans ena lillsyrra så ölandet kan jag inte vara med på.

Svar på tråden Pappa grupp i Eskilstuna del 2