Inlägg från: Wedde |Visa alla inlägg
  • Wedde

Pappa grupp i Eskilstuna del 2

Tja!
    Ja här skrivs det för fullt, nästan lika mycket som på tjejernas tråd . Håller med dig Niklas, jobbigt att läsa ikapp.
    Nåja, vi träffas iallafall imorgon för lite gymnastiska övningar.
    Och nätet spökar fortfarande hemma, nu är det Norton som vill ha uppdateringar innan vi kan gå ut, snacka om moment 22 . Ska be Bigge att ta hem ett annat virusprog. för att se om det funkar bättre.
    Nähä, dags att göra slutspurten för veckan, kanske vi hörs ikväll här, annars syns vi imorgon. Ha de´

• Wedde

Ja tack, det vore jättesnällt. Snacka om att man är beroende av nätet. Jobbigt att vara utan.
    Nu ska jag packa ihop för idag. Syns imorgon kl. 11.00.
    Ha en riktigt härlig kväll alla.

• Wedde

Innebandy på fortet den 12/5 kl (flygarnas tid)

1. Fredrik + 1
    2. Niklas
    3. Patrik+Jesper
    4. Swartling
    5. Sam (ska höra med den andra E-tuna pappa jag känner)
    6. Wedde

Nu ska vi sätta oss framför TV´n och titta på Spiderman 3.
    Ha det gott. Syns imorgon.

• Wedde

Go kväll.
    Nätet spökar fortfarande, Ingen bandy ser jag, passar rätt bra för vi har vänner från Göteborg på besök och det byggs på garaget som aldrig förr och man blir rätt törstig av det, hehe.
    Vi får sikta in oss på bandy nästa helg.
    Nä, dags att fylla på glasen. Ha de´

• Wedde

Swartling: hur kan du bara föreslå något sånt, räcker det inte med bandyn
    Ska vi lira på lördag eller är alla upptagna med annat?

• Wedde

Innebandylista LÖRDAGEN 26/5 kl.11.00

1. Wedde + Bigge

ÖS PÅ NU MED "ANMÄLNINGAR"

Måste prova min nya heli i pauserna (blåser för mycket ute )

Kom igen nu!!

• Wedde

Iggy: japp "kingen2" har kommit. Har bara lyft lite från golvet hemma och det är ett jäv.. drag . Vågar inte ta i mer inne, tyvärr har det blåst en hel del ute så den står o väntar på anti-startvind.

• Wedde

Iggy:Hur var flygningen i V-ås? Berätta. Du blev väl aldrig sugen på att införskaffa en jetkärra va´
    Själv har jag jobbat på garaget hela helgen och det har gett resultat , JAG SER SLUTET. synd bara att det ska regna hela jä... veckan bara så mina planer på att bli färdig till helgen ser ut att skita sig.
    Ha de´, jag kikar in lite senare.

• Wedde

Hej alla! Har en totalkraschad dator hemma så jag får skriva här när jag är på jobbet.
    Teller: ska kolla med Tess om vi är uppbokade lör 16/6, är vi inte det så kommer vi.
    Annars är allt lugnt, Lima växer och mår bra, värre är det med hunden som fick ett epiliptiskt anfall i går morse + att han är allergisk mot pollen (den hunden är inte billig i drift ).
    Flygningen av heli´n ligger lite nere just nu p.g.a garaget och alldeles för mycket regn/vind.
    Iggy: 100.000 !!!!! för en jetkärra, puuhh. Inte billigt, men vem f.. har råd med en sån, bor dom i en koja i skogen eller...
    Nähä, dags att göra lite nytta. Återkommer

• Wedde

God morgon alla frånvarande . Här är det verkligen dött. Kan det vara så att alla är ute och påtar i sina land eller bara njuter av regnet utanför så att tiden inte räcker till för lite datorknappande. Så är det för mig i alla fall. Ha de´på ett tag, ska försöka vara nyttig idag igen.

• Wedde

Hej alla!
    En fråga från mig o NiklasG: Hur många känner sig manade och har lust till några timmar bandy nu på fredag 8/6 19.00????
    Annars är allt lugnt, lite garagebygge men mest tillbringar jag många timmar med Lima, vill inte missa ngt. Semestertarmen börjar röra på sig. Ska bli skönt med 5 veckor, hoppas bara att vädret blir bra.
    men men grabbar, bandy eller........

• Wedde

HALLÅ!!!!! ALLÅ!!!! LLÅ!!! LÅ!! Å!
    Faan va det ekar här inne, var är alla? Förmodligen ute i det underbara vädret, ett jä... skit att man ska behöva sitta inne å jobba en sån här dag.
    NiklasG: Det blir tydligen bara du o jag som spelar,hmm. Kanske vi skulle flyga istället då? Vad säger du. Vill bra gärna prova min heli inomhus, utomhus var jag totalt oduglig (som om att det skulle gå bättre inomhus )

• Wedde

MelodyClub?? och det är vad? Ska njuta av solen uppe på garagetaket, nice. Snart dax för hemfärd. Nu hörs vi inte förrän på torsdag OM vi inte får igång datan hemma ikväll. Ha de´

• Wedde

Haha, om jag hinner ifatt (tror inte det)eller om ni kommer inärheten av mig så är det inte mycket kvar åt er att flyga med.
    Var inne på ett heli-forum från England och läste lite, där var det en kille vars grannens katt tog hans heli för en fågel och kastade sig över den, den katten förbrukade alla nio liven . En annan kille fick sin heli överfallen av en fågel, den lever inte heller.
    Spetsen på rotorbladen snurrar med ungefär 1600rpm, vrrrooom.
    -Ska bli skitroligt (och nervöst) att flyga inne. Utomhus med lite vind, ahhh, så svårt.

• Wedde

Får se om jag hinner uppgradera till min vassare motor innan, måste byta batterikontakt. Orignalmotorn går väldigt varm, rök som faaan om den sist, kunde nog stekt ett liiitet ägg på den.

• Wedde

ilyrm: Välkommen in i gänget.
    Länge sen sist gubbs. Jobbar som fa.... på garaget, snart är det klart.
    Datorn är fortfarande nere hemma men vi har lyckats (hoppas jag) löst problemet. Ska bara uppdatera SP2, Antivirus m.m så ska vi nog vara på banan igen. . Tess är inte lite sur, garaget har prio 1. hahahahaha
    Pub, brännboll, mini(ban)golf; varför inte.
    Ilyrm: har du provat äventyrsgolfen vid ICA Ekängen?? skitkul, alla slår ut sina bollar, en i taget, sen kan man spela crocket med de andras bollar , det finns vattenhinder m.m . Uppskattat.
    Teller: får jag bara göra färdigt garaget och ha dopet 070707, så kan vi ha poolparty hemma hos oss.
    När?, var? samlas vi på lördag på Parken-turen???
    Pappa Elvkvist: Håller tummarna på att det nya livet tittar ut de närmaste dagarna. Lycka till.
    Jobbet väntar. Ha de´så hörs vi senare.

• Wedde

Tja!!
    Teller: javisst, äntligen får jag användning för kallingarna, Tess viker sig dubbel av skratt när jag tar på mig dom.
    Iggy: det var kul att flyga, länge sen sist. men heli´n förblev marksatt, hade accen på laddning 3½h innan men heldött ?? .
    Får undersöka laddaren lite närmare, kanske glapp??!! Upp ska den ialla fall. Visst vågar du modda, fega inte ur nu.
    Ilyrm: hahaha, badade bollarna eller...

Datorn hemma har fått liv, ska bara plocka bort några spärrar så att vi kan komma ut på FL m.m. Nån som vet?? är det för att jag satte hög cookie-spärr som vi inte kommer ut?
    Coffe-time. Höres

• Wedde

TJABA!
    Ilyrm: ska du inte ta med gravida frugan till Parken Zoo imorgon. Vi är ett antal föräldrapar från FL som ska ha picknick där med samling kl.11 vid statyerna vid ingången.

Nu är datorn igång hemma, faan va skönt. Tess slängde sig över den så jag hann inte installera färdigt.

Nu är det snart hemgång. Ska köra bonusgrabben till Örebro.
    Syns imorgon grabbar.

Svar på tråden Pappa grupp i Eskilstuna del 2