Inlägg från: VulgusProfanum |Visa alla inlägg
  • VulgusProfanum

Hur mkt ångrar man en abort?

Anonym (vilsen) skrev 2007-08-23 13:22:59 följande:
    Konstig fråga kanske...som kanske ingen vill svara på. Men jag undrar om ni som gjort abort har ångrat er mycket efteråt. Jag är gravid men inte behålla barnet. Eller egentligen kanske jag vill, men jag har två barn 20 månader och fem månader gamla. Känner mest att jag knappt orkar med dem. Så en graviditet och framför allt en bebis till i vår känns uteslutet. Samtidigt känns det fel att göra abort för jag tänka mig ett tredje barn. nån gång ....Är rädd att ångra mig för resten av livet OCH att jag skaffar ett barn jag inte orkar med. Hur skulle ni gjort?

Jag har aldrig ångrat min abort. Anledningen bakom detta tror jag beror bl.a. på att jag var fullt och fast övertygad om att det var det bästa att göra och att det var vad jag ville göra.

Utöver det så hade jag ett enormt stöd av bl.a. mina föräldrar. De stöttade mig oavsett hur jag ville göra och det var väldigt skönt att veta.

Det är bara du som kan avgöra vad du ska göra och hur du än väljer så lycka till

*kraaaaaaam*

Beauty fades Dumb is forever
  • VulgusProfanum
    freazy skrev 2007-08-24 02:51:49 följande:
    ett litet tillägg. dem flesta jag pratat ångrade sig inte direkt utan efter några år när dem fått barn, och ser på lilla barnet och tänker att dem redan kunde haft ett. tror man många gånger kanske inte tänker på att de är/blir (beroende på åsikt) ett barn. för i början är de ju svårt att ta på och inte alltid att man känner sig så överlycklig. men de kan ju bero på alla hormoner också.aja.. bara en tanke

Jag gjorde min abort för över 20 år sedan och har tre barn i tonåren- och trots det har jag aldrig ångrat mig.

Tvärtom ser jag det så att om jag inte gjort abort den gången så hade jag inte haft mina tre barn idag.

Beauty fades Dumb is forever
Svar på tråden Hur mkt ångrar man en abort?