Inlägg från: Anna1111 |Visa alla inlägg
  • Anna1111

Minns du nintendo 8 bitars spel tracknfield? :-) (bild)

Ja, jag minns hur in i helsike svårt det var att springa trestegs, blev ju bara att man for fram på ett ben eller hur jag ska förklara.. Ont som sjutton var det att springa pga av att snabbt växla mellan A och B-knappen eller hur det var så jag kan inte påstå att jag älskade det, men har spelat det ofta.

Mins ni Ice Climber, Mega man, Super Maria Bros, Mario Bros, Donkey Kong.. Kid Ikarus m.m.

• Anna1111

Ja men Zelda, hur kan jag glömma Zelda, ett av favvospelen. Duck hunt-pistolen kommer jag ihåg, det fanns något spel man skulle skjuta på en gubbe så han inte ramlade ner. Jag höll pistolen direkt mot TV:n. Inget fusk aaalls.

• Anna1111

Jag spelade Super Mario Bros så ofta att jag kunde spelet utantill och behövde nya utmaningar så jag spelade hela spelet upp och ner. Låg på rygg på sängen mot TV:n, med huvudet hängandes ned. Ont som tusan i tummarna, stod ofta under vattenkranen i köket för att svalka mina arma tummar. Visst ont i nacken också.
    Så fort jag kom till en drake så fick hela familjen gå ut. För så fort de tittade på så dog jag. Så ingen i familjen visste hur det såg ut när man klarat en nivå.

Svar på tråden Minns du nintendo 8 bitars spel tracknfield? :-) (bild)