Inlägg från: babyblue68 |Visa alla inlägg
  • babyblue68

Hur många dagar har DU kvar?

Jag har 18 dagar kvar... men jag har gjort en beställning att den ska komma tidigare..hoppas den håller det

• babyblue68
    Minxy skrev 2008-02-05 10:01:00 följande:
    15 dagar kvar till BF enligt sista mens (20/2)20 dagar kvar till BF enligt UL (25/2)23 dagar kvar till BF enligt FL (25/2) (Hur räknar FL egentligen??)
    Det är det många som undrar. Enligt min bm borde jag vara i v 37+3 och enligt FL 37+4.
    Fast jag frågade min bm om varför dom räknar en dag under FL så att säga, hon förklarade..kom inte ihåg vad hon sa.. men FL stämmer inte. jag ska ha den 22 februari, både min bm och FL ha det i beräkningen,men endå är FL nån dag före..hur förstår jag inte... blir inte klok alls
  • babyblue68
    Minxy skrev 2008-02-05 10:11:01 följande:
    Visst är det underligt??När jag fick datum på rutin-UL (25/2) så ställde jag självklart in det datumet här på FL också. Enligt en vanlig kalender så är det ju helt klart 20 dagar kvar till den 25:e, men enligt FL så är det 23 dagar kvar till den 25/2???Mycket skumt....
    Nja egentligen ska du ha 19 dagar kvar för enligt min bm så ska man inte räkna med det datumet man är beräknad till.. i ditt fall den 25:e ska man inte räkna med...

Men förstår inte hur din FL kan visa 3 dagar över..låter inte klokt, En bekant till mig var beräknad till den 11:e januari..redan den 8 januari stod det på hennes FL -1 dag... minus?? fattar inte hur den räknade... så man får lyssna på sin bm..sen så väljer ju barnet när den vill komma.. jag har beställt min tidigare...
    Snart är det dax
  • babyblue68
    Såphia skrev 2008-02-05 10:55:56 följande:
    Jag har också BF den 22 feb. Enligt mig har jag då 17 dagar kvar till BF. Enligt BM har jag brytdagarna på lördagarna. Har du fått samma?
    ja om man inte räknar med dagens datum och bf-dagen så blir det 16 dagar kvar. För bm sa till mig att man inte ska räkna med bf-dagen. Men visst måste bryt-dagen bli på en lördag..skumt det där tycker jag...man undrar ju varför FL's aldrig stämmer...min har aldrig stämt oavsett de gånger jag ändrat datum(för bf-datumet har ju ändrats efter tidens gång så att säga)..
    Snart är det dax
  • babyblue68
    Minxy skrev 2008-02-05 10:59:19 följande:
    Haha, visst är det skumt? *s*Aha, ja men dåså! 19 dagar kvar!!!!! Ja...vill också gärna ha min tidigare. Ska till min privata gyn. imorgon och se om hon kan "skrämma igång mig"
    ja Ludmila? eller vad var det hon hette? Har hört att hon ska vara väldigt bra... Lycka till
    Snart är det dax
  • babyblue68
    Docendo díscimus skrev 2008-02-05 11:26:37 följande:
    Brytpunkten enl BM på UL var på måndag. Jätte skumt och så sa de att BF var den 10 februari - vilket jag köpte.Det som spelar in är ju regelbundet man får normalt sätt sin mens - alla har inte 28 dagar. Andra kan ha tex 30-31 dagar. Vilket gör att en annan uträkning som följer normen. Men när de ser på UL så ändrar sig förlossning på några dagar.Med min äldsta dotter 02 var beräknad av BM 13 januari och UL 17 januari. Kom den 15 januari 02.Min yngsta dotter 04 var beräknad av BM och UL den 14 februari. Kom den 17 februari 04.Den här beräknad av BM 5 februari och av UL den 10 februari.
    Udda det där.. men du kanske kan se på när din sista mens första dag är, för det kan inte jag eftersom jag tog hormoner för att få ägglossning och vart tvungen att förlänga den kuren.

Men jag tror du får den 7 februari
    Snart är det dax
  • babyblue68

15 långa dagar...trött på sammandragningar nu..inte för att det gör ont, men ialla fall

Snart är det dax
  • babyblue68

14 låååånga dagar

Snart är det dax
  • babyblue68
    LottisS skrev 2008-02-07 18:50:49 följande:
    17 dagar kvar. BF den 24/2. Har kraftiga förvärkar.
    jag vill också ha förvärkar
    Snart är det dax
Svar på tråden Hur många dagar har DU kvar?