• Feline

Min son klagar ofta att han har ont i magen...

Geka skrev 2008-01-22 10:30:05 följande:
    ...
    Men prova dig fram, har du kollat laktos och gluten? dessa prover kan man inte ta innan en viss ålder hör med din läkare. Lycka till kraaam
    Både gluten och laktos kan man ta prover på så fort de börjat få i sig av respektive. Man brukar inte ta på yngre än 1 år men det beror mest på att man inte misstänker sådana problem så tidigt. Inte att det inte går. Tråden ligger på Barn 3-5 år och det är många som fått diagnos och allt sånt långt tidigare.

Tillbaka till TS.
    Vår dotter har iofs en glutenintolerans, men även när hon inte fått i sig något gluten så har hon ofta ont i magen. Det verkar vara indirekt knutet till vad hon ätit de senaste dagarna, inte nödvändigtvis till vad hon åt vid senaste målet. Ontet kan komma när som helst före maten lika ofta som efter eller mitt mellan mål.

Är du orolig kan du föra bok några dagar och se om du ser något samband. Just för vår dotters så hjälpte det att sluta med potatis samt att köra låglaktos, men det är säkert olika. De behöver ju inte vara allergiska utan kan vara bara lite mer känsliga för olika saker när de är små.
Svar på tråden Min son klagar ofta att han har ont i magen...