Resultatet av natten är positivt! Lukas kom i säng lite senare än vanligt, så jag var tveksam om jag skulle börja i natt eller inte, men han somnade bra i sin egen säng efter blivit tassad lite, så jag bestämde mig för att göra som planerat. Han har börjat sova längre första pass sedan vi började tassa honom på kvällen, och i natt sov han till 1.45 (så länge har aldrig hänt innan). Jag var hos honom en stund, kändes inte som så länge men det var visst 50 min (trodde det var max 30). Han smågnällde lite i omgångar men blev aldrig sådär riktigt ledsen som jag var rädd. Sen slumrade han till men det tog bara 5-10 min så började han gnälla igen, men lugnade sig ganska direkt när jag la handen på honom. Han hade 2 eller 3 sådana omgångar, vid 3 sov han riktigt, sen sov han till klockan 6! Hade tänkt att vi skulle gå upp vid 7 som vi brukar men det fick duga med lite tidigare såhär första natten utan amning. Sen gick vi upp och åt frukost, men Lukas var trött så vi tog en lång förmiddagslur ganska tidigt.
En liten fråga, jag har lagt till en "3b", när han börjar bli lite ledsen gungar jag honom lite på rumpan tills han lugnat sig. Känns nästan som att det lugnar honom bättre än att ta upp honom, för vi har gungat honom så sen han var liten. Spelar det någon större roll för just denna metod?