Inlägg från: superasstess |Visa alla inlägg
  • superasstess

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Måste bara berätta fick en chock idag på BVC. BVC-sköterskan sa åt mig att testa denna metoden på dottern då hon har svårt att somna. Jag tappade hakan i golvet... Annars brukar det vara 5mm som delas ut som sömnlösningen.

Så inatt börjar vi med detta.

• superasstess

Didilej: Jag behöver allt stöd jag kan få, auau (7månader) håller på att få två tänder SAMTIDIGT i överkäken, så tassandet har inte kännts aktuellt, men nu måste något verkligen ske. Pappan jobbar borta i vecokrna och jag klarar inte av längre att vara vaken dygnet runt.

Hon helammas fortfarande så bröstet har varit sömnmedlet, hon använder inte napp, hon har en snutte som börjar vara mer och mer viktig för henne.

• superasstess

Hon gnäller inget alls under dagen, vilket är väldigt skönt.
    BVC vill att vi ska försöka få henne att äta gröt på kvällen, vilket vi har kämpat med i ca två månader, har provat alla sorters gröter som finns, men hon vill inte ha det. Så nu skiter jag i BVC-tanten och ska börja ge henne välling.

didilej skrev 2008-02-14 16:30:51 följande:
    superasstess - lillen fick också båda tänderna i övrekäken samtidigt och jag höll på att bli galen. Visst han sov på nätterna men han gnällde nonstop på dagen, gaah. Det tog ungefär en vecka och sedan då de började synas under tandköttet slutade också gnället. Ja, till saken. Du skriver att lillan helammas ännu, så det finns ju en viss risk att hon faktiskt behöver en del mjölk nattetid då... bröstmjölk mättar ju inte så länge. Har du funderat på att introducera t.ex. välling eller gröt till natten?
  • superasstess

Jodå vi kämpar på med den vanliga maten, ibland äter hon jätte bra och ibland vägrar hon att öppna munnen.

Mamasnest skrev 2008-02-14 21:02:04 följande:
    Jag har helammat min dotter fram tills nu kan man säga och hon är snart 8 månader. Jag började med mat men sedan har hon varit sjuk så länge så hon har inte orkat äta på ett par månader. Min tjej får kväljningar av gröt och spottar ut vällingen, men nu när hon äter lite bättre med mat försöker jag få henne att äta middag sent så att hon står sig lite längre. Har ni börjat med vanlig mat än?
    Jag gav henne lite välling mitt på dagen igår för att se hur magen reagerade, och det var inga problem alls, så om jag ger henne lite och ökar mängden efterhand, borde det inte vara någon fara.
  • superasstess

Inatt tassade jag, eller nja mellan 21.00-02.00 fick hon sova hos mig, men sen så vaknade hon hungrig fick ammas, självklart somnade hon om, trodde hon skulle vakna när jag lyfte över henne som hon brukar men nepp. Sen vaknade hon 3ggr under natten men det behövdes bara stoppa ner handen och huscha. Det gick bra trots super snorighet och tänder. Ska lägga henne i sängen ikväll direkt efter första ammningen. Så får vi se vad som händer!

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola