• Vagabond

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Hej på er allihoppa!
    Verkligen en mysig tråd. Jag har en liten tjej på 19 månader snart som sover som en angel (peppar, peppar) sedan vi började med babywhisperer metoden när hon var 8 månader. (Det har självklart gått upp och ned, men mestadels har hon sovit toppen. Tassmetoden är väldigt lik Tracy Hoggs viskmetod, de har nästan precis samma upplägg.
    Orsaken att jag skriver här är att jag ville tipsa om "dereamfeed" som går att göra med amning oxå, jag såg att den frågan var uppe. Jag gav alltid dreammålet kl. 22 innan jag gick och la mig. Ibörjan när vi samsov var det bara att smyga dit tutten och så började hon att äta i sömnen och sedan när hon sov i egen säng så plockade jag upp henne sovandes och la henne till bröstet och sedan när hon vände sig bort så la jag ned henne. Detta går att göra flera gånger om man har ett liten bebis som behöver mer mat, det jobbiga är bara att man måste ställa klockan så att man ger barnet maten innan det vaknar. Skillnaden är då att barnet inte somnar vid bröstet utan sover sig igenom maten.
    Oj, vad långt det blev. Jag skulle kunna skriva massa mer, men ni får väl fråga om ni vill veta mer.
    Lycka till och det blir bättre jag lovar!!! Men man måste kämpa!

• Vagabond

Glömde att skriva att du verkar vara en toppen tjej didilej!
    Kram till dig som hjälper mammor i nöd!

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola