Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Oj oj här skall jag läsa på. Vi är i desperat behov av en sömn metod. Svea är 5½ månad och vaknar ca 20 ggr per natt och skall upp vid 3,4 på natten. Återkommer säkert med frågor när jag läst alla era inlägg

• SmillaMilla

Nä nu måste vi ha hjälp! Vi håller på att gå under här hemma. Svea är nu 5 ½ månad.

Svea vaknar var 45 minut hela natten. Hon är inte intresserad utav mat. Utan man skall sätta in nappen i munnen på henne, vända henne och sätta en "tass"/hand på hennes rumpa. Hon sover bara på sidan, så vi vänder henne från den ena sidan till den andra sidan. Så jag antar att vi gör lite som denna metoden går ut på. Men hur kommer vi vidare?

Antar att denna nappen måste bort att det kan var det största bekymret. Men hur får man en sådan här liten att sluta med napp. Är det bara att ta bort den och hon antagligen gallskriker och vi får det väldigt jobbigt i en natt och hoppas att det blir bättre sedan. Har ni några råd?

• SmillaMilla

Allt har gått åt skogen

Det som gick så bra har bara slutat så dåligt. Det började med att hon inte var trött, men klockan var ändå dags för natt. Jag var trött och hade inget tålamod. Svea gallskrek och jag tog upp henne och hon fick leka istället. Kände mig som världens sämsta mamma då. efter det har hon vägrat att sova både å dagen och kvällen. lägger jag tassen på så blir hon vansinnig och skriker ännu mer. vad skall jag göra?

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola