~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
Jiiipppiii skrev 2008-02-23 14:55:09 följande:
Här har vi haft en natt med mycket tassande, tösen vaknade vid 22.30, då tassade pappa henne men sen när hon vaknade igen strax efter 12 väckte han mig (jag sov i rummet bredvid med öronproppar). Jag fick henne lugn och hon somnade, vaknade 2.30 och somande o vaknade 3 gånger fram till kl.4. Då trodde jag inte hon skulle sova så länge, hon brukar ju äta vid den tiden, men lilla dockan sov till efter 8. Jag som trodde hon inte skulle klara en hel natt utan mat!!! Tänk så fel, nu ska vi bara få till att hon sover hela långa natten utan att vakna...
Låter som vår natt inatt
Hoppas denna kommer bli lite bättre men vet inte ifall Nova "kommer ihåg" att det är lika bra att somna om eftersom det ändå inte blir nån mat. Natten var hemsk, fy vad vi är trötta idag. Återkommer imorron efter natt nr 2 med denna metod
Jag höll på och tassade mellan 21-01 typ sen mannen 01-6 ca. Då ammade jag eftersom ena tutten var stenhård och Nova somnat från gröten igår.
Nu ska hon få gröt vid 19,sen läggning med amning runt 20. Vad tror ni om det?
Är det ok att buffa?? (ganska hårt i början) För Nova blev helt hysterisk så smekningar hjälpte inte...
Bra tråd!!