~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
Hej alla tappra tassare! Vilken fantastisk tråd, jag har följt den ända sen starten och nu känner jag att det är vår tur här hemma med en flicka på 6,5 månader!
Nätterna blir bättre och bättre, men trots att vi numera söver om henne utan mat om hon vaknar innan 04.00 så fortsätter hon ändå att vakna natt efter natt. Jag fattar inte vad vi gör för fel! För när hon somnar så har hon flera nätter sovit flera timmar till så hungrig borde hon inte vara. Äter dessutom bra på dagarna.
Försöker vara konsekvent, men kanske är det där jag gör fel. Säger först schhhhhhhhhhh, om det inte hjälper lägger jag till snuttefilten lite över ansiket och stryker henne på huvudet. Slutar ALLTID innan hon somnar. Och ändå vaknar hon igen.
Jag har gjort som man inte ska och "testat lite" med att lägga tassen på, men hon blir rosenrasande. Har dock tänkt på det, kanske gäller det att härda ut, eller vad tror ni? Alltså fortsätta lägga tassen på och hoppas att hon lär sig efter ett tag, eftersom nuvarande metod inte verkar fungera.
En sista fundering, är det fel tror ni att lägga snutten lite över pannan eller framför ansiktet (hon sover med huvudet åt sidan)? Är det den hon saknar när hon vaknar? Ungefär som med nappen?
Idag hände nåt vid kvällsgröten och hon blev hysterisk, så jag vet inte om jag vågar inatt då hon inte ätit som hon brukar. Men imorgon natt smäller det!
Nån som har tips angående det jag skrivit?