~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
Nu har jag också bestämt mig för att "tassa"! Det låter som om det passar oss, vi har gjort ungefär likadant själva, men inte haft några strikta rutiner i det. Men nu ska det börjas! :) Har börjat vid dagsovningen idag och det har fungerat bra.
Vår historia: Fram till sonen var tre månader vaknade han varannan timme och storåt (ca 1 h). Sedan dess har han vaknat många gånger per natt och ätit allt mindre. Vi har fått några bra nätter sedan han föddes, då har han vaknat 2-3 gånger, en normal natt vaknar han 5-6 gånger. Jag har alltid ammat honom för att somna om och det brukar gå på några minuter. Men nu fungerar det inte alltid längre och jag upplever att han börjat tröttna på amningen. Så de senaste dagarna har jag letat efter alternativ, och nu har jag hittat det första som jag tror på för vår del.
Nu får vi se hur det går inatt. Sitter och funderar på hur dags det är ok att han ammar första gången inatt. Han strular mycket med maten för tillfället och äter inte särskillt mycket på dagarna, så det är nog stor risk att han verkligen är hungrig på natten. Svår avvägning... Spännande blir det i alla fall :).