• UllaBella

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Den bästa metoden enligt mig! Nu sover dottern jättebra! Både jag och hennes pappa kan lägga henne nu och hon vaknar ofta bara en gång på natten, då räcker det ofta med att tassa en mkt kort stund, sen vänder hon sig om och sover fram till morgonen. UNDERBART!!!

• UllaBella

Det funkade inte att hålla Felicia upprätt i famnen, så vi har suttit och vaggat henne till ro istället. Jag tror man kan använda metoden som en bas och sen ändra lite för att det ska passa så bra som möjligt.
    Vi gungar dessutom på sängen med hjälp av vyssan-lull-tassar när hon har somnat.

• UllaBella

Vill bara uppdatera vår tassning som vi kört över en månad nu, för att tala om att det funkar!!

Oftast tar nattningen 4-5min nu. Visst finns det nätter, men de är väldigt få som fortfarande är besvärliga. Men det brukar vara någon tand som ska komma fram då. Så då får hon sova med mig i sängen i hennes säng. Kanske man inte "får" göra egentligen, men så gör vi iallafall... för det funkar bra för oss

Jag är också så glad att jag hittade den här tråden och att så många med mig har hittat den också. Innan jag fick barn kände ajg bara till 5 mm och SHN kuren och de kändes inte rätt.

• UllaBella

helenajoanna:
    Vår dotter brukar också vakna då och då hämtar pappa henne och bär in henne till mig i sängen, så får hon ligga och amma. Då brukar hon somna om en liten stund. Jättemysigt.

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola