~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
Hej på er! Måste bara säga att jag är imponerad av att så många blivit hjälpta av olika metoder. Vad skönt det måste va! Man kan väl säga att vi kört med en tass-liknande metod, utan resultat tyvärr. Känns som om inget riktigt funkar för oss... När han var mindre var det nattandet som var det värsta, nu har det mera blivit nätterna. Han vaknar och skriker och själva problemt är att han helt enkelt avskyr att låta sömnen komma verkar det som.
Har provat så mycket, men känns ännu som att vi måste pröva nåt annat för att han skall få lite ro i kroppen vår lilla kille. Kanske vi skulle prova tassmetoden på riktigt. Det är bara det att han ju blir arg av att LÄGGAS NER, oberoende om jag tar upp honom... Och så stiger han ofta upp genast när han vaknar, och blir förbannad när han måste ner igen, även i vår säng. Skrek en gång nästan en timme när jag försökte lugna honom i sängen... Endast en flaska mjölk söver honom efter en stund. Tror ni vi har någon chans med tassandet??? Självförtroendet har börjat dala...