Inlägg från: smurfliten |Visa alla inlägg
  • smurfliten

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Hejsan!

Vi vill gärna få börja sova hela nätter..Våra tvillingtjejer är nu 7 månader gamla och jag är trööööött! Visst är det bättre nu än det var tidigare men dom vaknar 1-2 ggr/natt och bara SKA ha mat! Jag vill få bort nattmaten (dom äter max 100 ml ersättning).. Går detta med tassmetoden?

Sen undrar jag en sak till! Våra tjejer somnar av sig själva på dagarna och kvällarna men på nätterna går det bara inte!

Tror ni att tassmetoden kan vara något för oss? Blir jätteglad om någon har svar! Verkar ju vara en jättebra metod!

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • smurfliten
    Ericha och Ms Leia: Tack för era svar! Skrattande Menar ni att jag inte behöver tassmetoden utan bara ta bort nattmaten? Jag vet att man verkligen måste bestämma mig ang nattmaten, gick bra med storasyster men då var jag inte ens hälften så trött som jag är nu med tre barn!

Jag tänkte mer hur jag får dom att somna om på natten sen? Alltså om tassmetoden kan vara något då? Tyvärr är det inte så lätt hemma hos oss att låta pappan göra allt eftersom vi har två bebisar.. Så det blir att ta en var! 
  • smurfliten
    Ms Leia: Sorry, glömde.. Jag ammar inte! Dom äter ersättning! Lyckades få ena tjejen att sova nu med hjälp av vyssan-lull-tassarna men det räcker inte alltid nattetid när hon bara SKA ha mat.. Men vi ska ta bort det så fort dom inte är förkylda längre!
Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola