• soso

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Hej, har "tjuvläst" här ett tag och jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att TASSA ett barn som är yngre än 6 månader? Nu är vår tjej bara 4 månader än, men hon vaknar och äter med 1-2 timmars mellanrum på natten (kanske kan första passet vara uppemot 3 timmar ibland). Det börjar bli rejält slitigt. Jag skulle önska att hon sov i lite längre pass men det är helt ok att fortsätta amma på natten (lite mer sällan dock). Det är inga problem att söva henne på kvällen i sin säng (direkt efter amning) men på natten är det svårt. Om hon vaknar 1 timme efter amning går det ibland men inte alltid. Att söva med amning är inget problem på natten, men det sliter på mig när det är så ofta. Hon somnar runt 8 på kvällen och vaknar runt 6 för dagen.

• soso

Didilej: Det är kanske en tillväxtperid, för det har blivit värre, fler 1 timmarspass annars har hon sovit i ca 2-timmarspass sen runt hon var 5-6 veckor. Jag får mata mera dagtid och avvakta. Annars testar jag nog att tassa de tätaste passen i alla fall. Tack.

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola