• majsan801

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Innebär den här metoden att man inte får ge nån mat på natten?

Vi måste göra nått för vårt lilla monster vill inte sova. Somnar bra på kvällen men från kl 01 så blir han pigg och vill inte sova alls. Försöker visa att det är tråkigt men utan någon vidare framgång. Det är för många uppvak har letat efter nån metod som kan funka då jag inte vill 5 min och att han ska få skrika sig hes. Ska testa denna metod har samma sömn problem som fillie. Vi borde nog också försöka ta bort nappen gissar att den är roten till flera uppvak tyvärr.

• majsan801

Tant c: Min son vill inte heller att jag ska hålla en hand på han utan bara skruvar sig och blir argare. Det leder ju till att jag får ta upp han jag har han dock inte upprätt utan mer i amningsläge och skumpar lite. Vet inte om det är det som gör att vi inte sett nått framsteg.

Jag misstänker dock magknip då han får ersättning på kvällen natten för att han inte blir mätt på mig så idag ska jag ut och köpa ny sort så får vi se om det blir bättre snart.

• majsan801

Tassning för 2:a natten här med och inatt behövde vi inte ta upp han en enda gång förutom vid mat kl 01.30 och 05.20. Ska på sikt försöka skjuta lite mer på första matningen.

Didilej har försökt med både gröt och välling men han vaknar samma tid ändå. Men nu har jag bytt ersättning nu på natten och han verkade inte ha ont i magen eller vara pruttig i natt alls. Så om några dagar ska jag börja blanda i välling igen i ersättning och försöka fasa ut så det bara blir välling. Tillslut måste det ju bli så att han kan klara sig längre på det än han gör nu. Gissar att mycket är vana för han med tyvärr och jag har varit för trött för att tjafsa och tassa typ 1h för att få han somna om där men vi börjar ju bli mer utvilade nu så då kan man ta itu matningen.

• majsan801

Bakslag, inatt funkade ingenting. Sonen vaknade redan kl 23.45 sambon kämpade 40 min innan vi gav upp och gav han mat så han somnade. Sen var det dags ien kl03. Därefter sov han oroligt kastade sig fram och tillbaka till kl 06 då han började vakna. Men inatt ska vi vara benhårda ska samla mig hela dagen och inte ge upp ungen ska SOVA.

• majsan801

Kul med folk som har framsteg. Här har oliver vaknat och bökat var 15:e minut från kl 22.50 till 06 då det blev morgon. Tror dock det är magen. Det räcker med att stoppa in nappen så somnar han om så jag hinner inte ens tassa, men det är drygt både för han och mig att vakna så ofta. Men jag ska gå och köpa majsvälling eller mjölkfri välling idag och hoppas på förbättring.

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola