Lilla skrev 2011-01-05 21:50:59 följande:
...15 min tog det innan han somnade i kväll. Tyvärr vaknar han 4-5 ggr på natten, men till slut hoppas jag han kan somna om utan min hjälp då. Men det ÄR svårt att vara konsekvent där vid 4-tiden på natten när jag står vid spjälsängen för tredje-fjärde gången samma natt.
Hur går det för er andra som nyligen börjat tassa?
Jag är så trött och fövirrad att jag inte minns om vi har tassat i 4 eller 5 nätter. D
essutom har jag, liksom du Lilla T
, svårt att vara konsekvent eftersom jag nästan gör VAD SOM HELST bara jag får sova ett par timmar till. Så det har nog tassats mer regelrätt de två sista nätterna efterom mannen har tagit över. Men då har det verkligen fungerat över förväntan. Antagligen för att han är mer utsövd och orkar tassa mer istället för att ge vår 7 månaders bebis välling i tid och otid. I natt vaknade hon inte förrän klockan 2 (!!!) första gången. Det har ALDRIG hänt innan. Ska tilläggas att hon går och lägger sig klockan 18 vilket ju innebär att hon sovit i 8 timmar
. Därefter sov hon till klockan kvart i fem då hon (och jag) steg upp.
Själv är jag tyvärr ändå inte helt utsövd eftersom vår 4åring är inne i en mardrömsperiod, men det känns ändå fantastiskt bra att det har gått så bra med lillan.
Fler som just har börjat tassa?