• marla333

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

en metod som verkar bra! ska pröva den =P 

• marla333

jag brukar lägga handen på när min tjej bökar, alltså när hon halvsover och vrider sig i sängen. ska man inte göra det?

• marla333
    Jumbopolly skrev 2011-04-22 21:57:02 följande:
    Vi har provat typ denna metod för ett tag sedan MEN..
    Det verkar som våran son faktiskt ÄR hungrig på nätterna.
    Våran dietist sa att vi kunde ge han lite vatten istället för välling. Men då sover han ca 15 minuter och sen gallskriker igen. Han ger sig inte förräns han blitt mätt.
    Behöver han natt målet måntro eller inbillar ja mig bara det?
    är knäckt av alla vakna nätter. Är det inte välling så är det vatten annars mardrömmar, för varmt i rummet, osv osv..
    hmm
    Men vad tror ni är det hunger och ett behov av mat eller inbillning från våran sida?
    har en 8månaders som nu är i en jobbig fas. för att somna på kvällarna måste man hålla handen eller ha en hand på. råkar man släppa så blir hon hysterisk...
    i alla fall äter hon också på nätterna fortfarande, fast bvs sagt att hon inte behöver. men eftersom hon är i en svår period så ger vi välling ändå på nätterna, fast det kanske inte behövs. självklart provar vi alltid med nappen först och handen på,  men den räcker inte alltid. ibland äter hon två gånger, iband bara en gång. är säkert gammal vana, men svårt att vänja av det smidigt eller?

brukar inte bebisar vänja av med att sluta äta på natten själv eller ska man hjälpa till med att vänja av? 
  • marla333

tassar också.

har en dotter på 9 månader. ofta gallskriker hon på nätterna helt plötsligt fast hon sover. kan dröja en stund innan hon vaknar. läst nånstans att det kan vara nattskräck? nån som vet nåt mer om de?

• marla333
    helene306 skrev 2011-05-06 18:21:14 följande:
    Det är garanterat nattskräck. De drömmer och befinner sig kvar i drömmen och skriker hysteriskt och förtvivlat. Vår dotter kan fara hej vilt i vår famn och nästan försöka klättra bort. Det enda man kan göra är att hålla i dom och lugna, man ska inte försöka väcka dem. Det låter otäckt men som sagt: de drömmer. Just runt 10 månader drömmer de mycket och allt bearbeta i sömnen. Det kan bli en orolig tid men det går över. Om inget annat lugnar det ner sig.
    ibland tycker jag det är så jobbigt när honär så lessen att jag väcker... kan ta en lång stund innan hon slutar själv.... 
Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola