~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
Vi har precis börjat köra TASS på vår dotter då hon använder mig som napp när hon ska sova/sover. Vi har försökt lite tidigare men inte riktigt haft orken att fullfölja men nu är vi redo. Har några frågor som jag hoppas ngn kan hälpa mig med.
Enligt Tass ska man plocka upp barnet om det skriker och lugna i famnen. När barnet är lugnt ska man lägga tillbaka det i sängen. Hur gör man eller rättaresagt hur hade ni gjort om barnet skriker lika mycket i er famn då det är frustrerat för de inte får bröstet? När vi har testat har det nämligen varit så att vår dotter skrikigt hysteriskt även i famnen och bökat efter bröstet. I Lördad började vi tassa henne det tog 1,5 tim för henne och somna hon somnade i min famn av ren uttmattning tror jag men utan bröstet iaf vilket länns som ett stort framsteg. Jag kunde sedan lägga ner henne i sängen och hon sov i 5 tim för att sedan äta en slurk och somna om för att sova ytterliggare 3 tim. Efter den natten kände jag mig som en ny människa då hon brukar tutta på mig nätterna igenom för att vara lugn.
Igår somnade hon på 30 minuter från att vi lagt ner henne i sängen, helt utan skrik och gråt . Hon vaknade 3 tim senare och ville tutta. Jag tassade och försökte få henne lugn. efter 1 tim somnade hon men vaknade igen efter 15 minuter. Då var jag så trött och hade sådan huvudvärk att hon fick bröstet. Hur har ni gjort nattetid? Dottern är 6,5 månad och kanske behöver hon äta på natten? Någon som har lite tips till mig?