• Anyah

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

*lägger som favorit*

• Anyah

Hej på er!
    Ikväll ska vi försöka oss på Tassmetoden med vår lille pojk som är 6 mån.

Vi har nyss lyckats med att få honom att sova i sin egen säng men inte att somna där. Han vaknar också med 1-3 timmars mellanrum under natten.

Eftersom denna lille gosse har mkt vilja lär det nog bli high life ikväll.

• Anyah

Då var 1:a natten avklarad. Lade lilleman ca kl 20. Efter 10 min började han gråta. Det blev flera vändor in till honom. En av gångerna tog det nästan 30 min innan han blev lugn men till slut gick det. Han sov för natten ngn gång efter kl 22.

Vid kl 24 vaknade han och jag ammade då. Efter det fick jag tassa och då somnade han. Han vaknade sedan vid två tillfällen men somnade om själv. Mellan kl 04 - 04.30 var han ledsen men somnade om efter att jag tassat. Vaknade igen kl 05 och då ammade jag. Somnade efter några minuters tassning. Sedan sov han gott till kl 08.

Tyvärr är han förkyld och täppt i näsan idag men jag hoppas att det går bra ikväll. Det var väldigt jobigt både för mig och min sambo eftersom ham blev så ledsen, men vi har bestämt oss för att ge detta en ärlig chans så det är ju bara att köra på.

• Anyah

Ja jag har funderat lite på nattmålen men de sista veckorna när han har sovit i sin säng har han acepterat att han bara får tutta på vissa tider. Då har jag ju vaggat han de övriga gångerna. Nu blir det tass istället.

Dagtid skulle jag gärna tassa med men han somnar ofta när vi är ute och går eller är på någon aktivitet så det blir svårare då.

Vi kommer iaf köra på och det känns skönt att tänka att det bara gäller att härda ut dessa första nätter.

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola