~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
Favoritar inför framtiden..
Favoritar inför framtiden..
Vill bara skriva att den här metoden är så bra. Körde tyvärr 5 mm med min store pojk (okunskap och det var den metod jag fick presenterad av Bvc) och även om det fungerade på ett par kvällar så har jag ändå haft dåligt samvete efteråt.
Lillkillen har jag tassat och nu somnar han nöjt i sin säng efter amning klockan 19.00 (han är elva månader) och sover fram till ca 5.00på morgonen. Då är han hungrig och får komma över till vår säng och amma. Där somnar vi sedan om och sover till 8.00. Perfekt
Han sov inne i vårt rum innan och då vaknade han väldigt lätt. När han flyttade till eget rum började han sova bättre men vaknade ungefär var tredje timma. Var han ledsen då så tog jag upp och höll tills han lugnat sig. Till slut började han själv visa att han inte ville bli upplyft genom att bli arg och kröka ryggen bakåt
Nu kan han vakna till ibland och gnälla men somnar om av sig själv innan jag hinner in. Jag har tassat in honom bitvis under ca en månads tid och försökt känna in hans "tillstånd" allt eftersom. Vi väntade t.ex till tänderna uppe brutit igenom helt innan han flyttade till eget rum etc. Han tar varken napp eller snutte så det har vi inte behövt tänka på. Nu har han sovit som jag skrev ovan i lite mer än en vecka men bakslag kommer säkert under nästa utvecklingsfas
Glömde skriva att jag alltid testar att lägga handen "tassen" först innan jag tar upp.