• Nima77

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Hittade denna tråd när jag sökte på sömnmetoder. Vår lilla kille är sex månader och har sömnbesvär nattetid. Eller snarare vi tycker att det är ett besvär, han är nöjd ;)

Från 23 vaknar han efter drygt 60-90 minuter natten igenom o vill ha mat eller ja, vill snutta lite. Detta funkar inte för mig längre så nu tänkte jag prova denna metod.

Så till min fråga - vad ska jag göra när jag kommer till steg 4 och lägger ner honom men han börjar skrika igen? Så är det idag att jag plockar upp o lugnar honom men det går inte att lägga ner honom utan att han börjar skrika igen. Spelar ingen roll om han i det läget är vaken eller har somnat.

Tacksam för alla svar!!

• Nima77

Hej. Tack för era svar. Som det är nu är vi på landet o rutinerna är något störda. Han somnar i egen säng, resesäng, men efter att jag ammat vid 23 somnar han bredvid mig o sover där resten av natten. Tanken är nu att vi åker hem o då tänkte jag igång med denna metod o då att han sover i egen säng.

Nästa fråga då - om det funkar med att lägga handen på för att lugna och sen ta bort den, ska jag då backa bort från hans säng eller sitta kvar? Är det ok att han sover i vårt rum eller är det bättre med eget?

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola