Inlägg från: Fru Plommon81 |Visa alla inlägg
  • Fru Plommon81

~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola

Tänkte börja testa denna metod. Min son är åtta månader och väldigt aktiv. Tills han var fyra-fem månader somnade han faktiskt själv i egen säng efter att jag ammat honom, men sen lärde han sig att ställa sig upp och där har vi problemet. Han gråter vid nattning, men det är av ilska över att behöva ligga ner. Tar man upp honom är han fortfarande arg och vill att vi ska sätta ner honom på golvet. Lägger man honom på magen och försöker hålla handen på honom ställer han sig direkt på alla fyra. Detsamma gäller om man lägger honom på rygg egentligen, han snor runt och ställer sig upp fortast möjligt och om man hindrar honom blir han tvärförbannad. Någon som har nåt tips för detta? Det känns inte som att det är trygghet och närhet han är ute efter, han vill bara inte sova, trots att han är trött.

• Fru Plommon81
    ModestyBlaze skrev 2012-10-09 20:00:05 följande:
    Hej, så klart den funkar. Läs på ordentligt i TS och i tråden, nästan alla frågor är besvarade redan.
    Och jag som trodde i mitt stilla sinne att ett forum är till för att ställa frågor...? Är det verkligen rimligt att läsa igenom nästan 1500 inlägg för att eventuellt se om nån annan har frågat samma sak och fått svar?
  • Fru Plommon81
    Mirali skrev 2012-10-16 19:15:59 följande:
    Men i TS sa hon ju. Nästan alla frågor är besvarade i trådstarten, just för att man inte ska behöva läsa alla inlägg.
    ja, fast det står även "och i tråden". Tycker bara att det är ett tråkigt svar, som jag själv fått av Modesty för en tid sedan i denna tråd. Orkar man inte svara för att man tycker det blir tjatigt så fine, men att bara säga till nån nykomling i tråden att man ska läsa igenom allt först känns lite trist tycker jag. Man känner sig väldigt avfärdad. Nån annan kanske har lust att svara på frågan, men låter bli för att nån redan sagt att den som frågar ska läsa igenom hundra sidor hellre...
  • Fru Plommon81
    amorosa skrev 2012-10-18 19:32:50 följande:
    Det är ju rätt så lätt att söka i tråden. Precis ovanför favoritknappen i ts finns en sökruta. Den hittade jag precis och provade söka och det gick jättebra. Om man inte vill läsa genom alla 148 sidor, vill säga.
    Aha..den funktionen hade jag inte hittat ännu, vad bra!
    ModestyBlaze skrev 2012-10-18 16:46:48 följande:

Hej,

Jag tycker det är synd att du känner så och inte ser denna tråden för den fantastiska guldgruva den är. Här finns ju svar på allt man kan tänka sig fråga och allt man inte kan tänka sig men endå stöter på. Skrattande

Det är inte så många som svarar i denna tråd och jag svarar på det jag känner jag inte har svarat på så många gånger innan, eller bidrar med pepping m.m. Men jag kommer inte att beskriva metoden i sig, det står så bra i TS. Ang. napp och andra "vanliga" frågor hittar man väldigt lätt. Men visst min ton kan ju vara bättre, har bara inte så mycket tid.

Hoppas flera hoppar in och peppar och svarar, men det brukar vara få. Så man får tyvärr (om man vill ha svar av mig) läsa lite bakåt i tråden för all info. Annars är chansen stor att jag missar och svara eller inte hinner svara helt enkelt.      
    Tack för ditt svar. Självklart fattar jag att du inte orkar svara på samma sak om och om igen, men som sagt, tonen kanske kan vara lite trevligare när du förklarar det... det är ju inte uppenbart för den som kommer ny till tråden att det huvudsakligen är du som är den som svarar.

Svar på tråden ~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola