~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
didilej:Tack för svar, vi har inte ens varit bortresta men det har strulat ändå, men magknip kan ju störa en god sömn för alla!!! Inatt har det varit mycket bättre, bara ett uppvak innan matdags...
didilej:Tack för svar, vi har inte ens varit bortresta men det har strulat ändå, men magknip kan ju störa en god sömn för alla!!! Inatt har det varit mycket bättre, bara ett uppvak innan matdags...
D S skrev 2008-02-20 08:33:05 följande:
xKarin76: Jag ger min lilla gröt kl 18 och ammar henne ca 19.30, sen får hon inte äta förrän vid 4 och det funkar bra, hon vaknar ibland vid 1 men somnar om på lite tassande då. Om din lillskrutt äter gröt så sent borde han ju klara sig till kl.5
Har ni provat med sugrör? Jag åt lunch på stan häromda´n och hade glömt lillans mugg, trodde inte hons kulle kunna få i sig nåt men gissa att jag fick stå med lång näsa
Tjockare sugrör som McD. har inte funkat varje gång vi provat (såklart inte när pappa provade ge henne) men hon suger rätt ibland, ibland bara tuggar...
Ë n i g m a skrev 2008-02-21 20:14:09 följande:
Didilej: Tänk att BVC inte ens nämner andra metoder än 5 min. Vi har provat och visst somnar lilla själv men inte utan gråt och då kan nån av oss lika gärna sitta bredvid sängen...
Enigma: Min lilla är 6,5 månad och äter bra nu på dagarna. Kanske ska ta bort nattmålet helt. Det vara bara jag som tyckte det var för tufft för henne att gå från 3-4 amningar/natt till att inte få äta alls! Jag vet inte...
Ë n i g m a skrev 2008-02-22 17:16:12 följande:
Vi ska försöka inte ge amma henne alls i natt, men om hon är väldigt förtvivlad under småtimmarna vet jag inte hur jag gör... Hittills har det gått lätt att få henne att somna om, eller iaf inte mer än 15 min. och första nätterna visste ju inte lilla skruttan att hon skulle få äta senare... Hon kan ju inte klockan så jag hoppas hon går med på att sova längre utan mat
Nu har hon sovit rätt lite på da´n så jag hoppas hon sover gottigott nu...
Hoppas ni alla får lugna sköna nätter med många timmars sömn!!!
Här har vi haft en natt med mycket tassande, tösen vaknade vid 22.30, då tassade pappa henne men sen när hon vaknade igen strax efter 12 väckte han mig (jag sov i rummet bredvid med öronproppar). Jag fick henne lugn och hon somnade, vaknade 2.30 och somande o vaknade 3 gånger fram till kl.4. Då trodde jag inte hon skulle sova så länge, hon brukar ju äta vid den tiden, men lilla dockan sov till efter 8.
Jag som trodde hon inte skulle klara en hel natt utan mat!!! Tänk så fel, nu ska vi bara få till att hon sover hela långa natten utan att vakna...