• Legolina

Hur långt in i graviditeten kan man plussa på ett gravtest?

Kan man alltså vara gravid i flera veckor utan att veta om det, ta ett test (eller flera) som visa negativt men ändå vara gravid?

Skulle förklara en del av mina frågeteckan i så fall. Om hur vissa är gravida utan att förstå det alltså.

Väntar ivrigt på ett bra svar på frågan

• Legolina
    Spartacus skrev 2008-03-10 15:05:26 följande:
    det är ju lustigt att jag läst samma sak dessutom!jag funderar på en artikel i tidningen om en tjej som itne visste att hon var gravid förrän jättesent där läkarna sagt till henne att man kan sluta testa positivt efter ett visst tag så det var därför dom itne visste något trots att hon testat sig...??
    Jag har hört nåt likande - men det kanske handlade mest om att det hormon som man mår illa av som minskar med veckorna och man mår bättre - vet inte om det är samma hormon men det trodde jag.
  • Legolina

Måste tilläggi här att jag lyssnade på kvällspasset på p3 igår (10/3) och de talade med en barnmorska om fenomenet att vissa kvinnor inte upptäcker en graviditet förrän de är väldigt långt gångna.

Den BM sa att halten av hormonet som ger utslag på grav.test MINSKAR och ett test kan visa negativt om man tar det runt v25.

Tror inte hon skulle sitta och säga så i radio om hon inte var säker på sin sak.

Svar på tråden Hur långt in i graviditeten kan man plussa på ett gravtest?