Inlägg från: MammaMian |Visa alla inlägg
  • MammaMian

Hur långt in i graviditeten kan man plussa på ett gravtest?

Jag har nu graviditetstestat på BIM-dagen och även igår 11 dagar över tiden men fortf inget positivt svar. Ändå känner jag mig en aning på smällen?? (lite illamående, svullen och trög i magen)
    Ringde gyn igår och förklarade att jag var lite orolig eftersom jag i juni i år haft ett x och att jag nu inte har fått mens, men haft mensvärk och lite mer ont på en sida i magen men ssk där sa typ bara att det är vanligt att mensen hoppar över ibland (inte för mig, har aldrig hänt någon mer gång sen jag fick mensen som tonåring). Dessutom sa hon att det är ovanligt att få x vid min ålder (jag är 33) men jag fick ingen förklaring varför detta skulle vara ovanligt.
    Ngn som vet varför?
    Jag KAN alltså vara med barn trots neg grav.test? Med mina andra graviditeter (3 st varav nr resulterade i en frsik dotter född med kejsarsnitt, därefter 2 missfall och ett x) har jag alltid plussat på BIM samt snabbt därefter upplevt illamående med otrevliga följder...

• MammaMian

Naturligtvis är detta isf femte gången gillt för mig å inget annat (jag skrev att jag varit gravid 3 ggr förut; med x:et medräknat blir det fyra, varpå denna eventuella graviditet blir min femte.) Jag är tydligen dålig på huvudräkning såhär på lördagförmiddagen Tungan ute

• MammaMian

Tack för svar.
    Jag har en längre tid funderat på om jag kan ha fått en störning av min sköldkörtel efter mitt första barn. Saker och ting har inte varit som de skulle sen dess men som småbarnsmamma finns det massor av andra saker för att förklara trötthet, grusiga ögon, ständiga infektioner och utebliven mens.
    Jag ska höra om man kan ta thyreoideaprover via HC.
    Högst troligt kan det vara nått sånt istället (eftersom min mens är som en klocka annars), dessutom går det i släkten.

Svar på tråden Hur långt in i graviditeten kan man plussa på ett gravtest?