• Nötkaka

Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???

Vi håller på och planerar en resa. Vi har lite tankar och idéer och en av dem är en charterresa med Nazar till all inclusive hotell.

Vilka är trevligare /bättre? Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal?
    Kan inte bestämma mig. Pegasos World ser faktiskt mysigare ut. Sanden verkar också lite vitare dvs lite mer exotisk.

Vad tycker ni som har varit på några av dessa ställen?
    Berätta ALLT .

Och vilka rum valde ni på respektive hotell?

Vi är två vuxna och en 3.5-åring som ev skall dit.

Tacksam för all hjälp.

• Svar på tråden Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???
  • Cheesan

Enligt Nazars katalog så ska När och Fjärran sända ett 1 timmas reportage om Pegasos World under våren. Vet dock inte när det ska sändas. Verkar inte som om det har säsongsstartat ännu i TV4+.

• JuniMammaLKPG

Nötkaka: Vi funderade länge och väl mellan World och 3-i-1-hotellen men resonerade som så att vi troligtvis kommer att vara mest på ett hotell ändå och då hade world mest att erbjuda tycker jag. De verkar bla ha det finaste poolområdet och jag är galen i att bada! Vi har bara en son, han är snart 2. Visst, han kommer inte att kunna utnyttja alla barngrejjer där men han gillar att iaktta andra barn och det finns trots allt en hel del grunda ställen i poolen, av deras hotellfilm att döma.

Vad lutar det mest åt för er del nu, blir det world?

• JuniMammaLKPG

LillÄrtan: Tack för upplysningen om handduksservice, det låter bekvämt och bra! Då behöver jag inte ta med någon handduk alls hemifrån va?

• Nötkaka
    JuniMammaLKPG skrev 2008-03-23 20:20:33 följande:
    Nötkaka: Vi funderade länge och väl mellan World och 3-i-1-hotellen men resonerade som så att vi troligtvis kommer att vara mest på ett hotell ändå och då hade world mest att erbjuda tycker jag. De verkar bla ha det finaste poolområdet och jag är galen i att bada! Vi har bara en son, han är snart 2. Visst, han kommer inte att kunna utnyttja alla barngrejjer där men han gillar att iaktta andra barn och det finns trots allt en hel del grunda ställen i poolen, av deras hotellfilm att döma. Vad lutar det mest åt för er del nu, blir det world?
    Jag resonerar nästan på samma sätt som du.
    MEn sen så tänker jag för mycket . VI skall åka två veckor och jag fundera på om det är vannsinne att ha all inclusive i två veckor!? Samma mat i två veckor.....även om bufeerna säkert varierar lite.

Kollade på Club Dem (Fritidsresor) och en resa dit är nästan 10000 kr billigare.....Jag blir tokig! Man kanske kommer tycka att det är skittrist att äta på hotellet varje kväll....och om vi åker till Side så kanse man vill äta där? jag vet inte. Hur tänker ni?
  • L jung

Jag o familjen har varit till Pegasos Royal.  En kanonsemester!!!

Vår tanke med att åka all-inclusive är att det är så billigt så man kan ändå åka ut på olika turer.  Du betalar ju ingenting för vin, öl och sånt du vill dricka på kvällen, och alla övriga måltider intar man ju på hotellet, så man tjänar ändå på det. 

Det finns många olika 'områden' där man kan hämta upp maten, beroende på vad man vill äta. 
    Poolområdet med 'slottet med alla rutchkanor' är helt fantastiskt och otroligt roligt för barnen.  Poolerna är underbara och i många olika former. 
    Stranden fantastisk och finkornig, dock höga vågor då vi var där.  Underhållning hela tiden, men mycket är på tyska. Man hänger på ändå. Det finns även barnklubbar dag o kväll.   Vårt rum var ett dubbelrum med ett litet rum som ett annex med skjutdörrar emellan.  Där stod tv'n och en bäddsoffa och utgång till balkongen.  Vi hade en underbar städerska som varje morgon vek ihop handdukarna till olika djur, på ett sånt där vis som japaner viker papper!!! Det fascinerades vi av.  Maten var otroligt god, för att inte snacka om dom gudomliga desserterna!!!  Vi använde för snackstiderna både Royal och Resorts utbud, MEN huvudmiddagen som är på tidiga kvällen intas på den egna restaurangen (royal).

En lyckad semester som bara kostade oss 7.500kr/per pers. per vecka!!!
    Vi åkte också på en båtutflykt till Alanya, som blev lyckad.
    På andra sidan gatan av hotellet, fanns mängder av souveniraffärer att handla sista dagen i !!

Kanon och något jag rekommenderar högt!!!

Lycka till med era val.... kram

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Leva livet, nu ska jag leva livet! ♥´¯)¸.♥´¯)
  • Lilla Trule

Hej,
    Vi var på Pegasus World i maj 2006, och det var helt suveränt!
    Poolen är enorm, maten god och allt är jättefint och fräscht - ett toppen hotel!
    Rekommenderas varmt!

• Nötkaka

Ingår glass i All Inclusive?

• L jung

Inte på Pegasos Royal i alla fall.... men det finns mängder av desserter av välja bland efter maten.  'Kulglass' finns att köpa varje dag vid poolen.

Nötkaka skrev 2008-03-24 16:10:12 följande:
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Leva livet, nu ska jag leva livet! ♥´¯)¸.♥´¯)
  • LillaÄrtan
    Nötkaka skrev 2008-03-24 16:10:12 följande:
    Inte på World heller....
    -Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Nötkaka

Äsh, jag tycket att min arbetskollega sa det. Att under vissa timmar så är glassen fri (inte all glass förstås). Men jag får reda ut det där på onsdag när jag åter är på jobbet. Inte för att det är sååå viktigt men kul att veta. En resa för två veckor, i augusti kommer gå på 25 000. Tycker ni att Pegasos är värd pengarna?

Svar på tråden Nazar, Pegasos World eller Pegasos Resort/Royal???