• fia sthlm

Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?

Har nu fått veta att man på sjukhusen räknar att förlossningen börjar när man är öppen 3-4 cm.
    Nu vet ju inte alla från vilken exakt tid man varit öppen 3 cm, men ni som vet kan ju svara, och ni som vet på ett ungefär med så klart

Jag var öppen 3 cm när jag kom in till förlossningen hade då haft regelbunda värkar i 5 h.
    Därifrån tog det 12 timmar till min dotter föddes.

Men frågan gäller alltså hur lång tid förlossningen tog EFTER att ni var öppna 3-4 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-28 19:37
    Tillägg.
    Räkna från att ni var öppna 3-4 cm och hade regelbunda värkar
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?
  • Teskedsmamman

Med första barnet tog det 4 dygn med värkar utan att NÅT hände, sedan öppnade jag mig 3 cm på 11 timmar, sedan tog resterande 7 cm, 21,5 timme på förlossningen... krystade i 29 min...

Totalt 113 timmar med värkar....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • MalinT
    Blev inskriven 24.25 på förlossningen efter ca två timmar med oregelbundna inte så farliga sammandragningar (de sista 4 sammandragningarna innan vi var framme var jobbiga)och var då öppen 4cm.

Vattnet hade gått vid sextiden på morgonen men vi fick åka hem igen då inga
    sammandragningar ville komma så länge vi var kvar.

01.35 så kommer vår dotter ut så på en timme ungefär så hände ganska mycket...
    Upplevde förlossningen som bra trots avsaknad av smärtlindring och hastigt förlopp.
    ♥ nr 2 är här ♥
  • Nie

Jag var öppen 4cm när jag kom in till förlossningen och två timmar senare var sonen född. Det tog lika lång tid med dottern (mitt första barn). Totalt från första värk/känning tog det 7½ timme med mitt första barn och 4timmar med mitt andra.

• Lillan7704

Ca 15 minuter.

Var öppen 3cm när jag la mig i ett bad, 9 minuter senare var jag fullt öppen och 5 minuter efter det var Emilia född.

Med Wilmer vet jag inte eftersom jag var fullt öppen när jag kom in till förlossningen.

• Annamaja

Den tog ca 20 minuter. Efter 5-6cm öppnade jag mig 1cm för varje värk. Allt som allt tog de ca 1,5 timme från de startade med första värken till allt var klart.

• Suskiv

Ettan. Fick aldrig aktivt förlossningsarbete. Igångsättning gjordes i tre dagar innan de snittade

Tvåan. Aktivt fas 7 timmar.

Tran. Aktiv fas 1 timme.

• Vintersjäl

När jag kom in till förlossningen efter vattenavgång var jag öppen 2 cm. Hade haft värkar i kanske 40 minuter, 5 timmar senare var jag öppen 4 cm.

• annne

1 timme och 48 minuter! Första barnet. Men då hade jag varit öppen 2 cm länge, men på slutet gick det fort!

• fia sthlm
    Teskedsmamman skrev 2008-03-28 22:05:21 följande:
    Med första barnet tog det 4 dygn med värkar utan att NÅT hände, sedan öppnade jag mig 3 cm på 11 timmar, sedan tog resterande 7 cm, 21,5 timme på förlossningen... krystade i 29 min... Totalt 113 timmar med värkar....
    huga
  • FridaE

ca 7 timmar med första barnet.

Svar på tråden Hur lång tid tog den aktiva fasen av förlossningen (efter man var öppen 3 cm)?