• Anonym

Vattenpipa...

Man röker vanlig tobak oftast men man kan röka annat också har jag hört. Är inte så insatt i hur och vad osv så jag vågar inte uttala mej om det. Men jag vet att man oftast röker vanlig tobak i den. Men bland ungdomar verkar det vara vanligt med att röka hasch i vattenpipa.

• Anonym

Låter ju inte som vattenpipa....

• Anonym

En bong används främst för att röka cannabis i, medans en vattenpipa används för både tobak och cannabis.

Det är bra om du lägger dig i, men var inte för färgad av den "kunskap" som tillhandahålls av den svenska staten, då den är osaklig, alarmistisk och baseras på myter, rena lögner och medvetna felaktigheter. Din son kanske har en bättre bild av läget, han kanske är mer informerad än dig i dessa frågor, lyssna och ta till dig de kunskaper han besitter. Du kan ju också gå med på att han bara röker cannabis som inte är så värst farligt, om du får han att lova att inte röra några farliga droger.

• Anonym

Skall tillägga att det är hälsosammare att röka ur en bong än att röka en joint, då vattnet filtrerar bort många av de skadliga ämnen som uppkommer vid all förbränning.

• Anonym

Låter som en bong, En vattenpipa är inget man vandrar runt med i väskan direkt. Precis som någon sa så kan man röka cannabis i bägge men i en vattenpipa kan man också röka "ofarlig" smaksatt tobak. Kolla om du hittar något mer misstänkt utan att inkräkta på hans privatliv. Min svärmor vistade upp en hel sammling med joint fimpar, cannabis bitar, filter, påsar med rester, filter mm när hon ställde min sambo mot väggen för några år sen (han röker inte nu längre) Det tyckte jag var bra gjort, gick inte att förneka då lixom. Hon talade då om hur ledsen och besviken hon var på honom och han fick sig en riktig tankeställare. Men försök att PRATA med honom utan att bli upprörd och arg, det är mitt råd från mig som precis varit tonåring.
    Hoppas för bäggesskull att det går bra!

• Anonym

Hash e inge kul, psykiskt beroende å psykoser.
    Ja det låter som en bong och en bong har man enbart till å röka hash i (annars e man konstig typ) Man röker inte tobak i en sån, då tar man en cigg ist.

• Anonym

En fråga men varför rotar du i din sons väska?

• Anonym

asså man atingen blandar gräs med tobak eller eldar på hashet och blandar det med tobak, sen lägger man de i koppen, tänder på och suger där uppe.

• Anonym

Hej hej.
    i vattenpipor kan man röka hasch och marijuana men lika gärna smaksatt tobak vilket är jättevanligt i andra länder.
    Behövver inte vara vanligt.
    hemrullade joints röker man ofta med filer men då så ser man att dom är hemrullade. inte vanligt att man rullra vanliga cigg till joints.

• Anonym
    guaruska1 skrev 2008-04-17 22:22:46 följande:
    om han röker marihuana så e d inge farligt, alkohol är farligare. Det finns inte en enda människa som dött av marihuana, men flera miljoner som dött av alkohol. dessutom är han 20 o inte 13
    Ursäka meen vad ända in i????

Röker du på sjäv eller???

VET vad majja å sånt skit gör med människor!! är rent fördjälvligt!!

droger har ingen ålder på sej...
  • Anonym

Vad BRA att din son har skaffat sig lite sunt förnuft och väljer det MINDRE skadliga berusningsmedlet i jämförelse med alkohol.

Vad DÅLIGT att han riskerar att trakasseras och förföljas av den svenska staten för sitt förnuftiga beslut. Var stolt över din son för att han kan tänka själv, fall inte för rädslan och okunskapen som har förgiftat detta land i dessa frågor.

• Anonym

Det vill ju ingen. Olagligheten har inget vetenskapligt stöd, den är baserad på villfarelser och vidskepelse.

Svar på tråden Vattenpipa...